Цоков: В 254 училища учебната година започна с новоизбрани директори

01.10.2024 17:33
Министърът на образованието и науката Галин Цоков Снимка: Пресцентър на министерството

В 254 училища учебната година започна с новоизбрани директори, които успешно преминаха двата етапа на конкурсите, които се проведоха през септември тази година. Това стана ясно по време на участието на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков в есенната академия на Съюз на ръководителите в системата на народната просвета в България (СРСНПБ). Във форума участие взимат над 600 директори и заместник-директори от цялата страна.

"Съвсем скоро ще бъде готов детайлният анализ от проведените конкурси, но се надявам Вие да подкрепяте тези нови ваши колеги, за да се превърнат в образователни лидери", каза министър Цоков. По думите му е в ход разработването на нова Национална програма - "Директори наставници". В нейните рамки успешни училищни директори ще подпомагат с опита и лидерските си умения новоназначени и млади свои колеги, както и такива, които имат необходимост от допълнителна професионална подкрепа. "Обмисляме и да обособим модул, по който да подготвяме бъдещи директори", обясни министър Цоков и даде пример с държави, в които има Академии за училищни лидери.

Предвижда се разкриването на Институт по образование и структуриране на научна програма към МОН, стана ясно по време на събитието. "Това ще се случи с преструктуриране в рамките на министерството без да се назначават допълнителни хора, но като се насочат целеви усилия за изследвания, които да подкрепят и Вашата работа", обърна се министърът към директорите. Той допълни, че функционират всички добри образователни системи, така се е работило и в България в миналото.

"Истинска промяна в образованието може да се постигне само с мотивирани директори, учители и ученици. Затова и Ви благодаря, че повярвахте във взаимния диалог и спряхме практиката министерството да спуска заповеди към вас, а заедно да обсъждаме всяка важна промяна", каза министърът. Той ги поздрави и за добрите резултати, постигнати през миналата учебна година - най-високите резултати на матурата по БЕЛ, сериозно повишаване на оценките от изпитите след 7. клас и 8-кратно увеличение на броя на носителите на национални дипломи. "Много важно е през тази година да успеем да мотивираме учениците и за по-добро представяне на изследванията PISA, защото имаме много голям неизползван потенциал", подчерта проф. Цоков. Той разясни, че се подготвят и две национални програми, които да подкрепят училищата в тези им усилия.

Други от Просветни

Просветният министър Красимир Вълчев откри нов STEM център в гимназия в Монтана

"Министерството на образованието и науката продължава да работи за модернизация на образователната среда, като паралелно с инвестициите в STEM средата провежда и обучения за учителите за по-ефективно

Млади физици от Пловдив изграждат батерия от лимони

В гимназията по битова техника откриват STEM център по природни науки, роботика и киберфизични системи Как се изгражда батерия от лимони или как програмируеми вградени микроконтролери и сензори могат

Департамент със знак за качество на Кеймбридж помага на българчета в чужбина да следват тук

Звеното на Софийския университет работи с чужди студенти у нас и с хиляди учители Издава международно валиден сертификат за владеене на български Отворили сме широко вратите за обучение по български

Доц. д-р Дария Карапеткова е новият директор на Културния център на Софийския университет

Доц. д-р Дария Карапеткова от катедра "Романистика" на Факултета по класически и нови филилогии е новият директор на Културния център на Софийския университет

Синдикат "Образование" е против на намаляването на езиковите паралелки

От синдикат „Образование" обявиха резултати от национално проучване сред учители, експерти и заинтересовани относно актуалните промени в образователната политика на МОН за езиковото обучение в

>