Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР

26.04.2024 11:52
Андреас Шлайхер Снимка: пресцентър на МОН

Българските иновативни училища могат да влязат в мрежата на ОИСР. Това стана ясно по време на среща на министъра и образованието и науката проф. Галин Цоков и д-р Андреас Шлайхер, директор на дирекцията за "Образование и умения" в ОИСР, съобщават от пресцентъра на министерството на образованието и науката.
„Вече 6 години развиваме мрежа от иновативни училища в България. В момента те са 548 и между тях и останалите образователни институции тече активен обмен на добри практики. Създаваме и лаборатории за иновации", посочи министър Галин Цоков. Той подчерта, че всичко това спомага образователната система да се променя отгоре надолу.
Българските иновативни училища могат да се включат в глобалната мрежа на иновативните образователни институции на ОИСР, каза д-р Шлайхер. Той уточни, че те разполагат с библиотека на иновациите, които са изпробвани и е доказано, че работят. България може да се възползва от нея, за да подобри и разшири системата на иновативните училища. Също така образователните институции от глобалната мрежа провеждат регулярни срещи, за да обменят опит и иновации.
Визиите за новите учебни програми и дигитализацията в образованието, както и изработването на стандарт за неговото качество бяха също сред важните теми, които обсъдиха проф. Цоков и д-р Шлайхер.
Създателят на PISA приветства решението в предстоящите изпити от националните външни оценявания в 10. клас да се включат повече задачи с практическа насоченост. „Запознати сме с визията за учебните програми и тази за дигитализацията. Те са добра основа за последваща работа в тази посока", каза той.
„Вече имаме визия за стандарт на качество в образованието и предстои да довършим неговото изработване. Работим в диалог с учителите и хората от системата", подчерта министър Цоков. Той допълни, че експертизата на ОИСР ще е много ценна за успешното му въвеждане и прилагане. ОИСР има ресурс, с който може да подпомогне процеса, каза Андреас Шлайхер. „Трябва да има задълбочен диалог на национално ниво и в образователните среди какво е добро образование и това да се трансформира в стандарт за качество", посочи създателят на PISA. Той препоръча стандартът за качество да не бъде прекалено рестриктивен към образователните институции, тъй като това доказано блокира процеса по въвеждането му. По думите му това е изключително труден процес и дори някои от най-развитите държави в света все още не са успели да го въведат ефективно.
След разговора Министър Цоков подари на д-р Андреас Шлайхер родопски чан, който да му помага „да задава правилната посока в звука на образованието".
Създателят на изследването PISA е в България, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света.

Други от Просветни

Зрелостници са получили тестове без диаграма на матурата по български език и литература

Има проблем, свързан с настройките на принтерите в различните училища, обясняват от МОН Техническа грешка в матурата по български език и литература вчера

КНСБ остава в стачна готовност, докато не се вдигнат парите на преподавателите

Малко над 80 млн. лв. ще получат до дни държавните висши училища за увеличение на възнагражденията на академичния и неакадемичния състав от 1 януари и за вдигане на стипендиите на докторантите във

Учен сред първите 1% в света в рейтинга на Станфордския университет получи голямата награда "Питагор"

Голямата награда „Питагор" на Министерството на образованието и науката за цялостен научен принос бе връчена на геолога и геохимик чл.-кор. проф. дгн Станислав Василев от Института по минералогия и

Смирненски стресна абитуриентите, избраха есе за мълчанието на матурата по български

Учители: И двете теми търсят приобщаване на младия човек към социалната и политическата среда Пак са изтекли част от отговорите минути след началото на изпита Христо Смирненски стресна абитуриентите

Приемат 42 994 студенти държавна поръчка догодина

Синдикатите не отменят стачката, а ректорите решават днес дали ще протестират на 20 май заради липсващите пари за заплати През следващата академична година да бъдат приети 42 994 студенти в 38

>