Всеки ден изследват чистотата на морската вода в Албена
Отново липсата на кадри е основният проблем на курорта
"Започваме всекидневни изследвания за чистотата на морската вода с лабораторията в комплекса. Резултатите ще бъдат обявявани всеки ден на туристите. Регионалните здравни инспекции във Варна и Добрич провеждат пробонабиране за чистотата на водата всяка седмица, но, според нас, това е недостатъчно. Необходим е кризисен PR за чистотата на водата в Черно море. Необходими са енергични мерки в тази насока и най-вече достъпна информация", смята Маргита Тодорова, зам.-директор на "Албена" АД.
"В момента има известна стагнация в записванията за почивки", добави тя. "Този сезон Албена няма стигне нивата на предепидемичната 2019 г., когато в комплекса бяха отчетени 1,5 млн. нощувки. Ще достигнем до около 80 на сто от тях. На нивата на 2019 г. е скандинавският пазар. Има хотели в курорта, които реализират по-големи обеми. Нашите съседи Турция и Гърция отдавна надминаха нивата на 2019 г. Налагането на дестинация България на туристическите пазари винаги е било трудно“, обяснява Тодорова.
Това лято Албена разчита на румънци, поляци, французи, скандинавци, германци, българи. "И сега най-големият проблем е липсата на кадри. В курорта има много хотели с международни награди за качество въз основа на анкети сред туристите от други страни. Опитваме се да задържим средният мениджърски екип. Разчитаме на работна ръка от Киргизстан, Турция, има и украински бежанци на работа, но те не са много“, посочва проблемите Тодорова. С липсата на кадри тясно е свързан и фактът, че летният туристически сезон в България се съкрати.
"Причината не е толкова в недоброто време през май и юни, а съкратените чартърни програми от Германия, Франция, Белгия и др., които водеха туристи за крилата на сезона“, обяснява Тодорова.
Туристите в Албена са обикновено семейства на възраст около 40 години и с 1 или 2 деца. Те са предимно от средна класа и под нея. Направените инвестиции за този летен сезон са около 11 млн. лева.