Милена Драгийска: С Lidl Plus клиентът винаги е на плюс

https://www.24plovdiv.bg/novini/article/9121544 www.24chasa.bg
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България

За новото мобилно приложение за лоялност на „Лидл България”, което е и първият от поредицата подаръци, които компанията ще направи за своите клиенти по случай 10-годишния си юбилей, разказва Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България

- Г-жо Драгийска, с наближаването на 10-годишния юбилей на „Лидл България” често имаме поводи да разговаряме с вас. Преди дни обявихте първия си голям подарък за вашите клиенти по повод годишнината. С какво мобилното приложение Lidl Plus е подарък за клиентите?

- Вече ни познавате и знаете, че нашият подход освен с прецизност и с внимание към детайла се отличава и с това, че винаги, с всичко, което правим, се стремим да даваме добавена стойност за нашите клиенти. Така постъпваме с продуктите, с организирането на процесите в компанията, с планирането на всички големи проекти и инициативи.

А за нас Lidl Plus e именно такъв голям проект, който се нуждае от нашия задълбочен и прецизен подход. Затова и Lidl Plus идва чак сега – след като сме проучили, планирали и изпълнили с необходимото внимание всеки детайл. Но моментът и поводът е повече от подходящ сега, когато отбелязваме 10 години на българския пазар.

Lidl Plus е нашето мобилно приложение за лоялни клиенти, което, смея да твърдя,

се отличава и като философия, и като формат.

Ние създадохме Lidl Plus не като маркетингов инструмент, подтикващ нашите клиенти да пазаруват повече, а като инструмент да оптимизират бюджетите си и да облекчат домакинствата си, което смятаме за наша отговорност, особено в този труден период, през който преминаваме и не знаем колко дълго ще продължи.

Lidl Plus е реална възможност всяко домакинство да печели допълнителни отстъпки и да има достъп до специални оферти отделно и независимо от всички други акции, промоционални оферти и отстъпки, които Lidl традиционно предлага. Така потребителите могат

да спестят пари и да оптимизират разходите си.

По наши първоначални изчисления всеки, който го използва, ще може да спести средно по около 10 лева на седмична база, ако избере всички предложения с отстъпка.

- Как реално ще стане това?

- Позволихме си да наречем Lidl Plus дигитален подарък, защото чрез него нашите клиенти ще имат достъп до реални отстъпки, до полезна информация и редица други възможности, с които едновременно ще пестят средства и ще имат едно още по-лесно и удобно пазаруване. Основните инструменти за отстъпка, които предложението предлага, са т.нар.

купони и оферти.

Купоните се получават два пъти седмично – в понеделник и петък, и обикновено важат до неделя, но се използват еднократно. Отделно от това са седмичните оферти за намаление – те важат цялата седмица и могат да се използват многократно.

В допълнение е специалната скреч карта, която дава възможност след всяка покупка на томболен принцип да се печелят допълнителни купони за отстъпки.

Съвкупността от тези инструменти, лесни за използване с приложението, дава реална възможност за намаляване на разходите, които традиционно всеки от нас прави за пазаруване.

- Ако разбирам правилно, Lidl Plus е дигитална карта за допълнителни отстъпки, извън промоциите в магазина?

- Да, така е, но това е само едната част от предимствата на приложението. Една от възможностите, с които „Лидл” отново е иноватор на пазара, е дигиталната касова бележка. Това е

голямо улеснение

за нашите клиенти, защото след всяко пазаруване през приложението касовият бон се запазва в профила на клиента за срок от 3 години. Този бон има всички функции, които има и хартиената бележка – важи като гаранция, както и за подмяна и връщане на стоки. Събирането на едно място на всички бележки дава възможност на потребителя да следи разходите си, да вижда колко е спестил и най-вече – да управлява по-добре бюджета си.

- Всичко това звучи чудесно, но фактът, че е само под формата на приложение, не ограничава ли възможността на хората да се възползват от него?

- В търговията все по-широко навлизат различни възможности за технологични услуги и решения, които потребителите постепенно свикват да използват. Това са допълнителни възможности, които категорично

не ограничават обичайните атрактивни промоции,

които „Лидл” предлага. Както казах, приложението е още една възможност, която ние предлагаме на нашите клиенти. Голяма част от предимствата на приложението изискват дигитален инструмент и не могат да се ползват с една пластмасова карта, да кажем.

Тук е важно да отбележим, че за нас в „Лидл” ограничаването на пластмасовия отпечатък на компанията е изключително важна кауза, която се стремим да подкрепяме с всяко наше действие. За нас би било противоречие, ако на фона на цялостната стратегия за намаляване на пластмасата, която намира израз в намаляването на пластмасата в опаковките на продуктите, в използването на рециклирана пластмаса за производство на други продукти като спортни обувки, якета и други, решим да предоставим нова услуга, генерираща пластмаса в такъв мащаб. Това също е аргумент в полза на дигиталната услуга.

Затова, макар да сме с ясното съзнание, че с мобилното приложение можем да затрудним някои от по-възрастните потребители, считаме, че ние като естествен лидер

имаме отговорността да движим пазара напред.

По официални данни разпространението на смартфони в България е достатъчно високо, над 75% от населението ги използва и това число постоянно нараства. Вярвам, че дори в началото да е малко необичайно за някои потребители, дигиталните услуги все повече са част от ежедневието ни и хората постепенно свикват да ги използват.

- Откога приложението Lidl Plus ще е активно за клиентите?

- Lidl Plus е активно вече от няколко седмици, това е периодът на така наречената тиха фаза, в която нямахме активна комуникация. Целта ни беше да тестваме в реално време как работи системата, дали има някакви технически или други недостатъци, които да отстраним в движение, за да може, когато започне масовото използване, всичко да протича максимално гладко и да не се забавя никъде процеса. Много съм радостна от резултатите от този тестови период, защото без активна комуникация само за първата седмица Lidl Plus

стана най-сваляното приложение

и в Google Play, и в App Store. За нас това е ясно доказателство, че даваме на хората нещо, от което имат реална нужда и полза.

И това е само началото – важна отличителна характеристика на Lidl Plus е, че това е приложение, което ще се развива във времето заедно с клиентите: колкото повече го използват, толкова по-полезно ще бъде то за тях. То

ще се адаптира към навиците им за пазаруване,

ще им предлага все повече индивидуализирани оферти. Ако вие много харесвате сладоледа в Lidl или продуктите от „Фурната на Lidl” например, и почти винаги, когато пазарувате, си купувате от тях, то вие ще получават повече отстъпки и специални предложения именно за тези продукти. Ще получавате и информация, когато имаме нов вид сладолед например, нови вкусове и т.н. Тоест, нашата цел е да развиваме приложението, така че то да е релевантно за конкретния клиент и съобразено с неговите лични предпочитания и нужди.

Предвидили сме партньорски програми с атрактивни предложения и още много възможности, които постепенно ще изпълват с ново съдържание Lidl Plus. И всички те ще носят нови плюсове за нашите клиенти и лоялни потребители.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Моделката Глория Петкова се разходи със своя приятелка и нейното дете из София, за да хване последните слънчеви лъчи, видя "България Днес". Красавицата, която през 2019 г. стана майка, изглежда перфектно и е успяла да върне манекенските си размери. Петкова заложи на къса рокля с десен и връхна дреха със същите мотиви

Когато от "Армията" си тръгнат победите, след тях си заминава и треньорът. Неписаното правило отново се потвърди и наставникът на ЦСКА-София Стамен Белчев напуска клуба само няколко дни преди гостуването на "Рома" в Лига Европа. Въпросът сега е кой ще поеме отбора? "Стойчо Младенов или Любослав Пенев трябва да водят ЦСКА - категоричен е Георги

Най-добрият български сноубордист Радослав Янков се готви за поредния сезон по белите писти. 30-годишният ветеран от Чепеларе е сред най-големите имена в паралелните слаломи. Той спечели Световната купа през сезон 2015/16. През миналата състезателна година българинът завърши на 13-о място в генералното класиране