"Роскосмос": Откритите вещества не доказват, че има живот на Венера

https://www.24plovdiv.bg/novini/article/9020333 www.24chasa.bg

Химическите вещества, открити с дистанционно астрономическо наблюдение в атмосферата Венера, не са доказателства за наличие на живот на планетата, съобщи ТАСС, като цитира изпълнителния директор по перспективни програми и наука на "Роскосмос" Александър Блошенко.

Според него достоверни научни данни за наличие на живот на Венера могат да бъдат получени единствено при контактни изследвания на повърхността и атмосферата на планетата, предава БТА.

Международна група учени съобщи с публикация в сп. "Нейчър астрономи", че е открила в атмосферата на Венера присъствието на фосфин - безцветен отровен газ, който може да има биологичен произход. На Земята той се отделя от някои видове бактерии по време на жизнените им процеси.

От "Роскосмос" съобщиха, че корпорацията е разработила с Руската академия на науките комплексна програма за изследване на Венера, която се състои от няколко мисии. Освен това е взето решение за осъществяване на планираната мисия "Венера-Д" като национален проект, без чуждо участие. Това обаче не означава, че ще бъде отхвърлено сътрудничествот със САЩ, уточниха от "Роскосмос".

Фондът "Брейктру инишиативс", основан от руския бизнесмен Юрий Милнер, ще финансира изследването на възможностите за съществуване на живот на Венера, съобщи ТАСС, като се позова на информация на сайта на фонда.

Свидетели спасяват кримигероя Стефан Гевгелийски и разколебават тезата на обвинението по случая с убит по поръчка надзирател от софийския затвор! С този мотив защитата на сочения като лейтенант на боса Стефан Бонев-Сако поиска той да бъде освободен, научи "България Днес". Спряганият като "садист номер 1 на мафията" е зад решетките от 2017 г