Томазо ди Джовани: Предлагаме иновации на пълнолетните пушачи, за да останат цигарите в миналото

https://www.24plovdiv.bg/novini/article/11912366 www.24chasa.bg
Томазо ди Джовани е вицепрезидент "Глобални комуникации" на Филип Морис Интернешънъл (ФМИ). Негов приоритет е създаването на глобално съзнание за възможността, предоставена от иновациите, науката и технологиите, за постигането на свят без тютюнев дим. Той ръководи публичните кампании на ФМИ по целия свят.

Въпрос на време е да осигурим достъп до бездимните продукти на пълнолетните пушачи, които иначе биха продължили да пушат, на все повече места по света – стига обществото и регулаторите да са достатъчно добре информирани за ползите от тях върху общественото здраве, казва вицепрезидентът на "Глобални комуникации" на Филип Морис Интернешънъл

- Като погледнем картата на света, в която продуктите на Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) се предлагат, Африка е почти непокрита територия. Тепърва влизате в пазарите на Саудитска арабия, Египет, Тунис, Йордания и Бахрейн. Защо толкова късно, предвид факта, че в тази част на света се пуши много, заради регулациите ли?

- Комплексно е, във всяка от тези държави имаме различни усмотрения - от гледна точка на това дали сме способни да достигнем до пълнолетните потребители, дали законодателството благоприятства промени за намаляване на вредата от тютюна, като например да помага на пълнолетните пушачи да разберат предимствата на алтернативите без горене в сравнение с продължаване на пушенето...

Също така дали са готови самите потребители да направят промяна. Подходящ ли е продуктът за потребителите в тази конкретна държава. И най-накрая имаме ли всъщност капацитета да захраним още една държава с такъв мащаб. Това са ключови въпроси и в някои от тези държави работим по всички тях едновременно. Въпрос на време е да осигурим достъп до бездимните продукти на пълнолетните пушачи, които иначе биха продължили да пушат, на все повече места по света – стига обществото и регулаторите да са достатъчно добре информирани за ползите от тях върху общественото здраве и ролята им за намаляване на вредата от тютюна. Споменахте тези държави, но ние имаме още много в Латинска Америка, реално към момента те представляват 40% от нашия обем, защото той на практика идва от държави с ниски и средни доходи. 43% ако трябва да бъдем точни.

- На форума "Техновейшън" в Ньошател, в Швейцария разказахте за новостите в портфолиото от бездимни продукти на компанията - какво можете да ни разкажете за тях?

- Идеята е да имаме продукти, които да отговарят на различни вкусове и предпочитания на пълнолетните потребители, но също и в различни ценови категории. Това, към което се стремим, особено при бездимните алтернативи, ще бъде много по-достъпно и някои от тези продукти ще се появят скоро. Ако вземем портофлиото ни от бездимни продукти в световен мащаб, ние предлагаме различни видове алтернативи в различна ценова категория различните държави. И това е част от нашата цел, защото покупателната способност се различава между отделните държави.

Предпочитанията също са различни, така че се налага да свирим на всички тези струни. Ако вземем за пример мобилните телефони - друг технологичен продукт - те се продават на различни цени, имат различни технологии, различни брандове, но концепцията е една и съща.

Ако искаме пушачите да направят промяна, трябва да им дадем нещо, което чувстват, че могат да си позволят или пък харесват достатъчно, за да платят повече за него.

- От гледна точка на потребителските нагласи, кое е по-добро, електронните цигари или нагреваемите продукти?

- Това е много добър въпрос, трябва да го зададете на потребителите. Мога да ви кажа, че и двата вида продукти са много различни от горимите цигари. Защото и двете алтернативи без горене намаляват концентрациите на вредните вещества в диапазона от 85-90% до 95%, така че разликите самите продукти са по-малки, отколкото разликите на тези два продукта с цигарите и това е най-важното. Всички те попадат в групата на продуктите с намален риск, които са много различни от цигарите. Всъщност когато сравняваме продукти, трябва да ги сравняваме продукт по продукт, а не по категории, защото има разнообразие в групата на цигарите, има разнообразие и в групата на нагреваемите продукти. Когато са с определено качество, определен производствен стандарт и са научно обосновани, всички те са много далеч от цигарите.

- Кой е вашият личен избор от всичките ви продукти?

- Ще се изненадате, но аз всъщност преминавам от един на друг, така че използвам доста нагреваеми продукти с тютюн, но пробвам и хибридни продукти от тези, които харесвам, а понякога и електронни цигари. Обичам да сменям по две причини: първо, защото принципно обичам промени и второ, защото искам да познавам продуктите, които предлагаме и обичам да експериментирам, но това са личните ми предпочитания. Някои хора истински се привързват към едно конкретно решение.

- А не се ли притеснявате от това, че бомбардирате пазара с нови и нови продукти. Няма ли да се окаже проблем за потребителите? Както манията да си сменяме телефона всяка година, защото се е появило нещо по-ново на пазара.

- Тук има два аспекта, защото продуктите на електрониката имат ограничен живот, най-вече заради батерията. Така че при всяко положение когато използваш електроника, трябва периодично да сменяш марката и продукта. На пазара започва да се появява конкуренция и трябва да се погрижим хората, които преминават към тези продукти, да не ги смятат за остарели. Така че е важно постоянно да се правят иновации, за да продължат хората да използват нагреваеми продукти или електронни цигари и да не се връщат обратно към цигарите – доказано най-вредния начин за употреба на никотин.

Аз действително смятам, че бързото темпо на иновации е необходимо, за да се поддържа инерцията и да сме сигурни, че няма да се върнат пушачите обратно към цигарите. Но освен това пушачите правят промяната, защото им е интересно. Защото им се дава широк избор.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Протестът ни беше основателен, категоричен е Ивков "Левски" няма да се разделя с основни футболисти през лятото. "Сините" не смятат да продават до края на трансферния прозорец, който затваря на 6 септември. Причините за това решение са две. Първата е, че има няколко играчи, с които клубът не иска да се разделя

Рускинята се хвали с нова прическа Малко сладко кученце утешава Лолита Османова. Гаджето на Григор Димитров гушка бяло пале, докато българинът е плътно до старата си тръпка и сегашна добра приятелка Серина Уилямс. През последните няколко седмици Гришо и Лолита бяха далеч един от друг, тъй като най-добрият ни тенисист участва в серия от турнири в

Екзекутора посрещнат на стадиона с освирквания Легендата на ЦСКА Стойчо Младенов е обявен за предател №1 на "Армията". Екзекутора почти се екзекутира пред феновете, след като официално бе обявен за оперативен директор на ЦСКА 1948. Алтернативният "червен" клуб е възприет за враг от запалянковците на ЦСКА-София и преминаването на Стойчо в него се