Само 21 000 шофьори ще плащат 400% по-скъпа застраховка

05.12.2019 23:00 Румяна Дeнчeва
Системата "Бонус -Малус" трябва да стимулира добрите водачи и да намали тежките катастрофи.

Битката между компаниите ще бъде за 80% добри водачи

Новият вариант на системата “Бонус-малус” е по-добър от предишния, заявиха от Асоциацията на застрахователите при обсъждане на проекта за наредба, обявен от Комисията за финансов надзор.

“Въвеждането на новата система за формиране на “Гражданска отговорност” няма да има директно отражение върху общото ниво на премийния приход на застрахователите. Намаленията на премиите при бонус само частично ще се компенсират от увеличението при малус”, гарантира председателят на управителния съвет на асоциацията Константин Велев.

Той нарече спекулация твърденията “за реки от пари” ще потекат към застрахователите след въвеждането на факторите за оскъпяване и поевтиняване.

Изчисленията на асоциацията сочат, че максимален бонус от 25% ще ползват 44,2% от общо 1,5 милиона при 3,5 млн. регистрирани моторни превозни средства.

В същото време пълното възможно оскъпяване от 400% би засегнало 0,6% от водачите, или около 21 000 души.

“Ние тези клиенти с 400% оскъпяване на полицата дори не ги искаме. Това е агресивен водач, рисков. Битката при застрахователите ще е за 80-те процента добри шофьори”, обясни изпълнителният директор на “Евроинс иншурънс груп” Кирил Бошов.

Според шефа на “Дженерали застраховане” Юри Копач размерът на ефективната средна премия ще продължи да пада. “Към юни по данни на Гаранционния фонд тя е била 281,27 лева за леките коли. През ноември тя е 278, 52 лв. и продължава да се понижава още преди внедряване на системата”, поясни той.

Основата за “Гражданска отговорност” ще се формира на база използваните и сега фактори - история на щетите при застрахователя, кубатура на двигателя на превозното средство, място на регистрация и ползване и възраст на водача. Следва коефициент, който се получава от нарушенията.

При влизането в сила на “Бонус-малус” всички водачи ще са с чисто досие и след първата година прилагане ще се трупат малус точки, обясниха представителите на компаниите.

Те определиха като удачно решението водещ при определяне на скалата да бъде водачът, тъй като отговорността за произшествия е негова.

Плановете на финансовия регулатор са системата да заработи от 2021 г., а през 2024 г. тя да се преразгледа изцяло на базата на натрупаната информация.

Други от От страната и света

Намериха над 17 кг марихуана в къщата на мъж в Любимец

Спипаха над 17 кг марихуана в Любимец, съобщиха от полицията. На 4 декември е извършена проверка в дом на улица „Шейново". В къщата, обитавана от 25-годишен мъж, са намерени 17

Борисов: Животът е колело, ще дойде време да ходят пред техните къщи

Животът е такъв, колело, ще дойде време да ходят пред техните къщи. Това заяви лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. Снощи граждани се събраха пред дома на Борисов в Банкя

19-годишен пиян шофьор катастрофира до Свищов, той и спътникът му са в болница

Двама са пострадали при катастрофа в Свищовско. Водачът е седнал зад волана, след употреба на алкохол. Произшествието е станало тази нощ около 04,00 ч. в с

Удариха дребни дилъри на дрога във Великотърновско

Наркотици иззеха полицаи от Велико Търново, Павликени, Елена, П. Тръмбеш и Стражица  в хода на специализирана полицейска операция срещу разпространението на наркотични вещества съобщиха от ОДМВР – В

Калин Стоянов: Не Мирчев, а Пеевски и Борисов дадоха БТР-и на Украйна

"Единственото, което е направил Мирчев по казуса с бронетранспортьорите на МВР, е да се подпише редом до Пеевски, Борисов, Христо Иванов, Кирил Петков и Христо Гаджев

>