София с умен чатбот за детските ясли, градини и училищата

08.12.2025 14:35 Даринка Илиева
Дигитален асистент използва изкуствен интелект за точни, бързи и сигурни отговори, свързани с прием в ясла, градина и първи клас.

Дигиталният асистент използва изкуствен интелект за точни, бързи и сигурни отговори

Столична община пусна в действие първия си интелигентен чатбот – дигитален асистент на платформата за прием в детски ясли, градини и училища kg.sofia.bg. Новият инструмент използва изкуствен интелект и позволява на родителите да получават незабавни, точни и персонализирани отговори, наподобяващи естествен разговор, подобен на този с познатите ИИ чатове, съобщиха от Столичната община.

„Това е още една стъпка към модерна, достъпна и ефективна администрация – услуга, която облекчава родителите и същевременно пести време на служителите", заяви зам.-кметът по дигитализация Иван Гойчев.

От момента на пускането му интересът е изключително висок – повече 100 потребители задават над 300 въпроса всеки ден. Данните от първите седмици показват, че разговорите между чатбота и родителите са продължителни, като в един чат средно се задават по 7-8 въпроса. По този начин системата се превръща в истински помощник, а не в обикновен, еднократен справочник, казват от общината.

За разлика от стандартните автоматизирани асистенти, този чатбот не работи с предварително зададени бутони или ограничени опции. Потребителите могат свободно да формулират въпросите си – от „Кога започва приемът?" до „Какви документи са необходими?" и „Какви компенсации се полагат при неприето дете?". Системата разбира контекста, надгражда отговорите и поддържа естествена, продължителна кореспонденция. Осигурено е и напълно защитено обработване на личните данни. Данните не напускат сървъра на платформата, не се споделят с външни системи, а извършваните операции са изцяло съобразени с изискванията за киберсигурност и защита на информацията.

Новият чатбот спестява значителен административен ресурс. Стотици ежедневни запитвания, които иначе биха изисквали отговор от служители на общината, вече се обработват автоматично. Така рутинната кореспонденция се поема от системата, а родителите получават по-бързо и по-качествено обслужване, посочват от общината.

Други от От страната и света

Хванатите след гонка в София със 7 кражби от апартаменти. Единият наскоро излязъл от затвора

След серия от 7 домови кражби са били задържани двамата мъже, хванати след гонка с полицията в София. Единият от тях наскоро е излязъл от затвора. Това съобщи директорът на СДВР главен комисар

Кметът на община Добричка: В ход са опити за блокиране на Общинския съвет

„Има опити за подмяна на представителството в Общинския съвет на община Добричка", алармира на среща с жители, кметове, кметски наместници на села, общински съветници и медии кметът на общината Соня

Полицията в Габрово издирва 75-годишна жена

Полицията в Габрово издирва Кремена Димова Маврова  на 75 г. от Габрово, съобщиха от Областната дирекция на МВР (ОДМВР) в Габрово.  На 1 декември, около 11:00 часа

Министър Гроздан Караджов: Търсим убежище за танкера край Ахтопол

Изчакваме подходящи метеорологични условия в следващите дни, за да проведем операция за евакуирането на танкера "Кайрос" и ще потърсим убежище, където да се прибере, ремонтира и да стане безопасен

Омбудсманът: Най-видимият проблем с ромските граждани е принудителното извеждане от домовете им

Първият и най-видим проблем за обществото ни, относно ромските граждани, е евикцията - принудителното извеждане от домовете им, каза омбудсманът Велислава Делчева по време на Национална кръгла маса

>