Bugatti поиска 13 000 евро за нова част, собственик я поправи сам за 1

23.07.2025 19:51 Георги Луканов
Bugatti Veyron дебютира през далечната вече 2009 г. Снимки: производителят
За смяната на този механизъм от сервиза са поискали 13 000 евро.
Само едната гума струва 5000 евро.

Veyron извън гаранция е най-скъпият за поддръжка сериен модел

Притежаването на Bugatti извън гаранция означава, че дори и най-малките проблеми могат да дойдат с шокиращо висока цена.

Но както показва британският търговец на суперавтомобили Карл Хартли, с малко упоритост и находчивост луксът невинаги струва цяло състояние.

Хартли, собственик на британската компания Tom Hartley Cars, разкри в интервю, че обслужването на неговото Bugatti му е струвало до 100 000 паунда годишно (около 117 000 евро), като за еднократно редовно обслужване е харчил до 30 000 паунда. Един от най-странните моменти обаче се случва,

когато обикновен превключвател за регулиране на страничните огледала на неговия Veyron се счупва

С времето превключвателят се разклатил. Нищо сериозно, но достатъчно, за да накара собственика на такъв ексклузивен модел да поиска да го смени. Официалната оферта на Bugatti обаче била всичко друго, но не и разумна: 9500 паунда плюс ДДС. Общо около 11 400 паунда, или 13 400 евро. Сервизният отдел оправдал тази висока сума с подмяната на цялата вътрешна облицовка на вратата - моторът на огледалото и целият комплект вътрешно огледало трябвало да бъдат сменени.

Тогава Хартли решил да се свърже с приятел, който имал опит като механик за отбор от Формула 1. Заедно те открили източника на проблема:

скромен механичен елемент, който се използва и в други модели

от гамата на Volkswagen и по-специално VW Transporter. Частта се предлага в опаковка от пет, а цената на комплекта била само 0,89 лири, или 1,05 евро. Нещо повече, подмяната отнела само 20 минути.

“В такива ситуации препоръчвам на собствениците на Bugatti да разчитат на независими, доказани сервизи”, каза Хартли.

“Понякога официалният сервиз ще ви накара да платите за ексклузивно нещо, което всъщност не е такова.”

Но тази история не е изолиран случай. Поддръжката на Veyron е изключително скъпа. Един собственик например е платил почти 18 000 евро за нов резервоар за гориво, докато монтажът е струвал допълнителните 20 000. От друга страна, сензор за налягане в турбината, същият, използван във Volkswagen Golf GTI, е струвал само 16,50 евро, въпреки че подмяната е изисквала 1600 евро труд.

Иначе обичайната смяна на спирачни дискове и накладки на Veyron варира между 33 000 и 50 000 евро, защото керамичните спирачки са много скъпи.

Ремонтът на двигателя (чудовищния 8-литров бензинов W16) е на цени от 100 000 до 300 000 евро в зависимост от повредата. Смяна на скоростната кутия (DSG) е в рамките на 120 – 200 000 евро. За диагностика на електронните системи ще заделите само от 5 хиляди до 15 хиляди евро.

Поправката на шасито и купето при не особено тежка катастрофа може да надхвърли дори 500 000 евро.

Цената на комплект гуми на Bugatti Veyron, които са специални Michelin Pilot Sport PAX, е около 20 000 евро. При агресивно шофиране (над 400 км/ч)

гумите може да издържат само няколкостотин километра

При нормално ползване - до 15 000 км. Трябва да се знае, че гумите на Veyron са със специална конструкция, която устоява на екстремни скорости, но изискват редовна проверка. Ако се пробият при високи скорости, системата PAX (run-flat) позволява продължаване на движението с ограничена скорост.

Други от От страната и света

Трус с магнитуд 5,1 разлюля в Тайван

Земетресение с магнитуд 5,1 по Рихтер бе регистрирано на 18 километра от град Хуалиен в Източен Тайван, предаде Ройтерс, като се позова на местната метеорологична агенция

Конете - героите на МВР (Снимки)

Полицаите обидени на слух, че продадените им на търг другари ще станат на луканка. Пенсионираните коне ще бъдат използвани за хипотерапия С тях намират изчезнали деца в паркове

Около 20 контролно-пропускателни пункта ще има за днешния протест в София

Около 20 контролно-пропускателни пункта ще има разположени за днешния протест в т.нар. триъгълник на властта, както беше и предишния път, каза на брифинг пред журналисти главен комисар Любомир

Заработиха станциите за зареждане на електробусите в Монтана

KAMEЛИЯ АЛЕКСАНДРОВА Осемте зарядни станции за електробуси в Монтана вече работят. Те се намират на три места в града – „Младост"/ близо до последната спирка/, в района на Пожарната и на автогарата

Николай Димитров: Бъдещето на футбола в Несебър е в сигурни ръце

На церемония, събрала младото поколение футболисти на ОФК Несебър, кметът на община Несебър Николай Димитров връчи грамоти на треньорите на детско-юношеските отбори на клуба – Трайо Грозев

>