Сергей Игнатов: В религиите добродетелите се различават. Тогва как ще се преподават?

09.04.2025 18:04
Проф. Сергей Игнатов

Още когато правехме закона за предучилищно и училищно образование се дискутираше дали да се вкара термина и възпитание. Нашата общност наблюдава последните години с безпокойство какво се случва. Това каза бившият министър на образованието проф. Сергей Игнатов по Би Ти Ви.

Нещата трябва да се обсъждат според времето, в което живеем. Не ми е ясно колко време ще продължава това обучение, дали ще е само в първи клас. В различните религии добродетелите частично се различават. Добродетелите изискват много други неща като личен пример. Всъщност те винаги са се преподавали в книгите, които децата трябва да прочетат. В университетие не се преподавало добродетел, каза още Игнатов. 

То попита как ще се преподава религията - дали като история или като нещо друго. Ние нямаме етнически чиста нито страна, нито класове. Там ще има деца с мюсюлманското изповедание, някои ще са католици, други протестанти. Затова задавам въпроса как ще се преподава, допълни бившият министър на образованието. 

Аз не съм против, самият аз съм православен християнин. Мен ме интересува чисто технически как ще се случат нещата. Трябва да видим разписан учебен план, коментира още Игнатов. 

Според него основната промяна трябва да бъде насочена към това децата да мислят, защото сега при нас се наизустява и това ще е така, докато обемът, който се налива в главата на децата е голям.

Говори се за 4-дневна работна седмица, не е добре в такъв момент да искаш да увеличаваш часовете на децата. Хубаво е да има добродетели и религия, но да има ясен план за това, обясни проф. Сергей Игнатов.  

Други от Просветни

Доц. д-р Дария Карапеткова е новият директор на Културния център на Софийския университет

Доц. д-р Дария Карапеткова от катедра "Романистика" на Факултета по класически и нови филилогии е новият директор на Културния център на Софийския университет

Синдикат "Образование" е против на намаляването на езиковите паралелки

От синдикат „Образование" обявиха резултати от национално проучване сред учители, експерти и заинтересовани относно актуалните промени в образователната политика на МОН за езиковото обучение в

Модерните рискове - специалисти обясниха на пловдивчани как да са адекватни в дигиталния свят

Най-голямата опасност от развитието на изкуствения интелект е да спрем да разпознаваме истинското от генерираното съдържание, предупреди Ален Паунов Симеон Кърцелянски съветва хората да внимават

МОН: Никой няма да закрива чуждите езици в училище, търси се баланс с българския и математиката

Сега той е нарушен и резултатът е свръхамбициозна специализация и недостатъчна функционална грамотност “24 часа” попита Министерството на образованието и науката какво планира във връзка с

Просветният министър: Няма нареждания за извънредни родителски срещи в сряда

Никой не е издавал нареждане за извънредни родителски срещи и всички внушения с подобни твърдения са откровена лъжа! Това съобщи във фейсбук министърът на образованието Красимир Вълчев в отговор на

>