Българските потребители все по-често са изправени пред риска от консумация на фалшиви и съмнителни по произход хранителни продукти

15.03.2025 14:48
СНИМКА: ФРИЙПИК

Платформата на Сдружение "За достъпна и качествена храна" не спира да получава сигнали от граждани за продукти със заблуждаващи етикети, съмнителен състав и липса на адекватен контрол върху качеството. Така българските потребители са все по-често изправени пред риска от консумация на фалшиви и съмнителни по произход хранителни продукти, съобщава Сдружението на Световния ден на правата на потребителите, който се отбелязва днес.

"Недопустимо е в България да се продават храни със съмнителен произход или подвеждащи етикети, които заблуждават потребителите за състава и качеството на продукта. Пазарът трябва да бъде защитено място, а не територия за печалба на нечестни търговци за сметка на здравето на хората", заяви инж. д-р Андрей Велчев, председател на Сдружението.

Като членове на SAFE – най-голямата европейска организация, ангажирана с безопасността и качеството на храните, Сдружението "За достъпна и качествена храна" настоява за по-сериозен контрол от страна на институциите и работи в тясно сътрудничество с международни партньори за разкриване и предотвратяване на измами в хранителната индустрия.

Организацията отбелязва, че днешният ден е възможност да подчертаем колко е важно основните права на потребителите да бъдат спазвани и защитени. Темата на Световния ден на правата на потребителите през 2025 г. е "Справедлив преход към устойчив начин на живот", което поставя акцент върху осигуряването на по-добро бъдеще чрез отговорно потребление, заяви още инж. д-р Велчев.

Сдружение "За достъпна и качествена храна" работи в тясно партньорство с българските институции и активно съдейства за по-ефективен контрол върху пазара на храни в страната. то призовава потребителите да бъдат активни, да търсят правата си и да сигнализират за нередности, защото информираният потребител е защитен потребител.

В интервю за БТА председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова каза, че през 2024 година в КЗП са получени 27 549 жалби и сигнали от граждани. В по-голямата си част те касаят права на потребителите при покупка на определени видове продукти от интернет сайтове, рекламации на стоки, сключени договори с мобилни оператори, оплаквания, свързани с услуги, предоставяни от банки или във връзка с договори за т.нар. "бързи кредити", презентации по домовете или в хотели с цел закупуване на стоки и др.

Най-много от жалбите до Европейския потребителски център в България (ЕПЦ) в последната година са свързани с проблеми с връщането на стоки, закупени онлайн, каза в интервю за БТА директорът на центъра Соня Спасова.

Други от От страната и света

Висш генерал от НАТО: Европа ще се справи и с по-малко US войски

Намаляването на американските войски в Европа няма да затрудни отбраната на континента. Това заяви върховният командващ на НАТО в Европа генерал Алексус Гринкевич

Кметове вдигнаха къщички за гръцките фермери на Промахон, явно ще останат дълго

Кметове на населени места от района на Серес подкрепиха протестиращите гръцки земеделци, които трети ден са с над 500 трактора, камиони и други селскостопански машини на граничния преход

Майка би с малката си дъщеря с пръчка

Майка би малката си дъщеря с пръчка. Със заповед за задържане до 24 часа, от полицейски служители на РУ-Сандански е задържана 35-годишна жена от курортния град

АПС: Въпросът не е дали, а кога правителството ще падне

И депутатите от Алианса за права и свободи на Ахмед Доган са се подписали под вота на недоверие на ПП-ДБ. "Очакваме, че ще успее, защото са достатъчни основанията за това"

Защитата на Благомир Коцев оспорва паричната гаранция от 200 хил. лева

Защитата на освободения под парична гаранция от 200 хиляди лева, събрани чрез дарения, кмет на Варна Благомир Коцев оспорва санкцията. Варненски окръжен съд информира в петък сутрин

>