Нощният градски транспорт в София бе повторно орязан в комисия
Окончателното решение ще се вземе в четвъртък от СОС
Нощният градски транспорт в София бе повторно орязан след заседание на транспортната комисия към СОС с 8 гласа "за" и 6 "против". До обсъждането се стигна, след като кметът Васил Терзиев върна решението за ново разглеждане. Окончателно обаче в четвъртък Столичният общински съвет трябва трябва да се произнесе. Вероятно оставането на нощния транспорт ще бъде орязано и там.
Решението за спирането на услугата беше прието на редовното заседание на СОС на 16 януари. Предложението на вносителите на доклада Карлос Контрера (ВМРО) и Ваня Григорова (БСП) бе линии N1 от "Младост" до "Люлин" и N2 от "Обеля" до "Студентски град" да работят само в петък и събота, а N3 от "Левски Г" до "Овча купел" и N4 от "Дружба 2" до "Гоце Делчев" да бъдат изцяло спрени. Причините за това решение бяха липсата на достатъчно водачи в "Столичен автотранспорт", които да покриват нощните линии, както и данни на дружеството за ниската им използваемост.
Спирането на нощния транспорт обаче предизвика вълна от негативни реакции сред гражданите. Така на 30 януари кметът Васил Терзиев върна решението на СОС за повторно обсъждане.
Общинските съветници от ПП-ДБ-СС представиха подписка на над 10 хиляди столичани, които са се обявили против това решение. Гражданите дори дават пример с нощния градски транспорт в Бургас, който работи безпроблемно цяла седмица, което според тях "явно е непосилно за столицата".
"Може ли някой от защитниците на спирането на услугата да отговори адекватно на тези хора как 9 водачи са проблем за икономиката на града, след като 10 хиляди човека искат този транспорт да остане. Дори репортажи по телевизиите показват, че водачите искат да карат през нощта, защото тогава няма трафик - смените са по-лесни", заяви общинският съветник от ПП-ДБ-СС Симеон Ставрев.
"Няма толкова хора, които се возят на нощния транспорт. Вие лъжете и лицемерничите, въведохте го с подписка на 35 хиляди, които не използват транспорта. Айде спрете с тая истерия. Това поведение на "Спаси София" е притеснително, те работят по тази тема, защото това им е единствения чисто партиен и електорален успех", каза в отговор колежката му от левицата Ваня Григорова.
Още преди решението на бъде прието, Григорова бе многократно обвинена в лобизъм в полза на таксиметровите компании от колегите си от ПП-ДБ-СС.
„Считам решението за нецелесъобразно и докладът за необоснован", заявява в мотивите си за повторно разглеждане кметът Васил Терзиев. Той посочва, че нощният градски транспорт и неговото ефективно функциониране осигурява бърз, безопасен и достъпен начин за придвижване на жителите и гостите на града.
"Не могат да бъдат споделени аргументите, че нощният градски транспорт генерира загуби за икономиката на София. Сериозното редуциране и практическото закриване на нощните линии за дните през седмицата по всяка вероятност значително ще намали приходи в икономиката на града", допълва Терзиев.