Ваня Григорова: Оставането на нощния градски транспорт е политиканстване на гърба на шофьорите

16.01.2025 12:17 Елица Чупарова
Ваня Григорова и общински съветници от групата на БСП.
Григорова показа кадри от празните нощни автобуси.

Васил Терзиев е вреден човек и пречи на развитието на транспорта. Еднолично го саботира, докато по студията се жалва от икономическото мнозинство. Искането за оставане на нощния градски транспорт е политиканстване на гърба на шофьорите, защото тази услуга е недоносеното дете на „Спаси София". Разбирам нежеланието на родителя да признае, че детето му има недъзи, но докато не го признае, детото не може да бъде излекувано.

Това каза Ваня Григорова на брифинг в отговор на обвинения на общинските съветници от ПП-ДБ-СС.

„Както вече разясних, искането ми не е за спирането на целия нощен транспорт. Това категорично не е вярно. Искането ми е да бъдат спрени 2 от линиите- N3 и N4, защото не се използват и ограничаване на другите две линии до курсове в петък и събота, когато всъщност има пътници по тях. Истината е, че си мечтая за още 10 нощни линии и въвеждане на безплатен градски транспорт, което е демонстрация на пълна последоствателност от моя страна, но не мога да пренебрегна факта, че няма достатъчно шофьори и коли. Като представител на синдикат бях в комисията, когато решението за връщането на нощния транспорт беше взето и изразих всичко това. Трябваше след 1 година да представят анализ на услугата, но не го направиха те, направих го аз и данните са еднозначни", обясни Григорова.

Тя показа и кадри от видеонаблюдението в автобус от линия N1, на които се виждат средно по трима човек в различни времеви интервали.

„Автобусите се движат празни от 23:30 до 04:00 ч., докато през деня се режат линии. По разписание има коли, които не минават, защото има недостиг. Лишаваме хиляди от превоз през деня, за да удовлетворим нуждата на около 50 човека през нощта", обясни Григорова.

„Надявам се, че колегите общински съветници ще разберат, че това изтощаване на работниците в авто и електротранспорта не може да продължава вечно и ще подкрепят доклада. Ние няма да размятаме 400 жалби, а пред общината ще има 1000 човека от сектора на градския транспорт, които ще им кажат, че това не може да продължава така", каза още тя.

„Истина е, че гласувахме и приехме да бъдат дадени 15 млн. лв. за подобряване на условията на труд в транспортните дружества, но те не са осигурени, защото договорите не са подписани. Настоящето ръководството на общината не желаеше да изплаща бонуси от тази година, а от следващата, за да има аргументи, че ще дадем средства и ще спрем разговорите за повишаване на заплатите. Няма как обаче да привлечем водачи и сервизни работници с обещания пред медиите. Необходимо е да си изпълняваме ангажиментите", каза и общинската съветничка от ГЕРБ-СДС Екатерина Йорданова.

Други от От страната и света

Пеевски и Борисов остават без охрана от НСО, ИТН опитва да върне по колите хората на президента (Обзор)

Ще се разширява цивилният състав на службата, който сега е 10% Лидерът на ДПС излезе от мистичния кабинет 222А – оставал музей на сглобката Лидерите на ГЕРБ и “ДПС - Ново начало” Бойко Борисов и

Разследват Васил Божков в Италия за 300 техни артефакта в колекцията му

Сигналът е от българската прокуратура, Рим ще иска връщането им Прокуратурата в Италия разследва Васил Божков за 300 антични ценности от колекцията му, които Рим ще иска да бъдат върнати там

Родителството споделено – гарантирано, но не по 127 дни в годината (Обзор)

Съдът ще може да го постановява дори ако при развода не е постигнато споразумение Гъвкави отпуски през цялата година за майки и бащи на ученици до 12 г

Изборите няма да са февруари – не е удобно и ще е прецедент (Обзор)

МЕЧ предлагат на Цветница, АПС молят президента за съдействие за промените в закона Изборите няма да са през февруари, стана ясно на четвъртия ден консултации на президента Румен Радев с партиите

С протестно шествие граждани на Варна поискаха машинно гласуване

С протестно шествие през центъра граждани на Варна поискаха тази вечер оставката на и.д. главен прокурор Борислав Сарафов и въвеждането на изцяло машинно гласуване

>