Учители и родители за забраната на телефоните в училищата: Мярката дори е закъсняла

10.09.2024 07:45
Русия ще наказва военнослужещи за използване на мобилни телефони на бойното поле СНИМКА: Пиксабей

Забраната на мобилни телефони в училище предизвиква различни реакции сред учители, родители и ученици. Според някои това е излишно и дори вредно, а според други - един от начините да се реши проблемът с ниския успех в училище. Някои родители и учители смятат, че мярката даже е закъсняла. 

Кремена Харизанова е родител на първокласник. Казва, че 6-годишният ѝ син вече има телефон, но тя е абсолютно "за" забраната на мобилни устройства в клас.

„Децата не се разсейват, прекарват по-малко време, ненужно пред телефони и пред екрани, което е добре за тяхното здраве и за концентрация им и за това да се фокусират върху учебния процес", смята тя.

Кремена е на мнение, че отнемането на телефоните в час дори е закъсняло и че родителите не бива да настояват децата им да са непрекъснато с мобилните си телефони, защото това предизвиква хаос в учебния процес.

„Става безразборно чатене, родителите звънят в часовете, те не се съобразяват с учебният процес, или не знаят, кога са междучасията на учениците, което разсейва децата. Искат да излязат от стаята, за да се обадят на мама или тати, което съответно пречи, пречи на целия клас, пречи на преподавателя, пречи на техните съученици", добавя още Кремена Харизанова.

Нина Феимова преподава английски език в училище „Леонардо да Винчи", където мобилните телефони отдавна са забранени в час. За нея ползите от тази практика са се доказали с времето.

„На практика това работи много добре, защото виждаме какъв е резултатът. Децата свикват да не гледат в телефона си кога ще приключи часа, кога ще започне, дали някой им е писал и имаме по-голяма ефективност в часовете ни. Самите ученици много добре вече са си свикнали. Сутринта, като дойдат, си прибират телефоните в шкафчето, дори и големите ученици и сме позволили единствено на обяд в едно голямо междучасие все пак да се чуят, като обратна връзка с родителите", разказа Феимова.

Според нея така се спестяват много от негативните ефекти от ползването на мобилни телефони в час.

„Една разсеяност, една апатия, „да, чувам Ви, госпожо", „слушам Ви, госпожо", но в същото време, когато изненадващо зададете някакъв друг въпрос, виждате, че то се е съсредоточило и си играе и пише с някого", добавя още учителката по английски.

Дванайсетокласничката Елиза, смята че мобилните устройства могат да бъда разрешени само и единствено за справки по учебния материал, пише БНТ.

„Иначе има деца, които не ги използват за правилни действия тези телефони и учителите действат по следния начин: вземат и го връщат в края на часа. Правилно е, ако учениците продължават да правят техните своеволия е правилно", категорична е Елиза.

„По принцип на нас едната учителка така правеше, вземаше ни телефоните в началото на часа и ни ги връщаше в края. Според мен това е най-добрият вариант!", смята Александър Пламенов.

А според международно проучване, държавите, където отдавна телефоните са забранени в час, отчитат положителни резултати - децата са по-концентрирани, а успехът им се повишава.

Други от Просветни

Доц. д-р Дария Карапеткова е новият директор на Културния център на Софийския университет

Доц. д-р Дария Карапеткова от катедра "Романистика" на Факултета по класически и нови филилогии е новият директор на Културния център на Софийския университет

Синдикат "Образование" е против на намаляването на езиковите паралелки

От синдикат „Образование" обявиха резултати от национално проучване сред учители, експерти и заинтересовани относно актуалните промени в образователната политика на МОН за езиковото обучение в

Модерните рискове - специалисти обясниха на пловдивчани как да са адекватни в дигиталния свят

Най-голямата опасност от развитието на изкуствения интелект е да спрем да разпознаваме истинското от генерираното съдържание, предупреди Ален Паунов Симеон Кърцелянски съветва хората да внимават

МОН: Никой няма да закрива чуждите езици в училище, търси се баланс с българския и математиката

Сега той е нарушен и резултатът е свръхамбициозна специализация и недостатъчна функционална грамотност “24 часа” попита Министерството на образованието и науката какво планира във връзка с

Просветният министър: Няма нареждания за извънредни родителски срещи в сряда

Никой не е издавал нареждане за извънредни родителски срещи и всички внушения с подобни твърдения са откровена лъжа! Това съобщи във фейсбук министърът на образованието Красимир Вълчев в отговор на

>