"Щадлер" се отказа да достави 35-те мотриси, друга полска компания ще бъде избрана да ги произведе

24.07.2024 19:29
Електромотриса, произведена от полската компания PESA. СНИМКА: САЙТ НА КОМПАНИЯТА

Компанията поискала прекратяване и на договора за 7-те двуетажни влака

Полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана да достави 35 мотрисни влака. "Stadler Polska Sp. Z.o.o.", класирана на първо място, се отказа от процедурата и поиска прекратяване на договора за доставка на 7 двуетажни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост.

В Министерството на транспорта и съобщенията е получено писмо от Stadler, с което компанията уведомява, че на основание чл.37, ал.7 от договора, той следва да бъде прекратен, както и заявление, че се оттегля от процедурата за доставка на 35 мотрисни влака, съобщават от ведомството на Гвоздейков.

Припомняме, че на 26 април 2024 г. беше подписан договор с предмет „Доставка на 7 броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал". Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране. След изпратено мотивирано искане от Stadler, срокът беше удължен с още 52 работни дни. Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли 2024 г. и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор.

„В хода на преговорите между Министерството и Stadler бяха положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения, в рамките на закона. От страна на Stadler се поставиха ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки. Това е причината същите да не бъдат приети от страна на Министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура – и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения.

Въпреки всичко сме в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положим максимум усилия, за да реализираме в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, пишат до медиите от министерството. 

Други от От страната и света

Витлеемската звезда: Комета или парад на планети в линия?

През 1614 г. Кеплер пръв допуска съвпадение на Юпитер и Сатурн, днес учен на НАСА чрез древни китайски хроники разгадава внезапното застиване на светилото над плевнята Как се е появила Витлеемската

Брюксел удържа 10% и от третия транш по плана заради КПК, Борисов вече твърдо за закриването й (Обзор)

Лидерът на ГЕРБ гневен от искането на антикорупционния орган ОИК - Варна, да отстрани кмета Благомир Коцев, тя не събра кворум да заседава България губи 10% и от третия транш по плана за

Преди еврото банките препълнени с левове – само за месец са внесени 2,9 млрд. лв. (Обзор)

БНБ предупреди финансовите институции за риск от лоши кредити, удължава  предпазния буфер от 2% до началото на 2027 г.  Броени дни преди въвеждането на еврото банките се препълниха със свежи левове

Самолет се разби край Анкара, на борда е бил либийският военен началник (Видео)

Бизнес самолет, превозващ началника на Генералния щаб на Либия, се е разбил край Анкара във вторник вечерта, след като е подал сигнал за авария, потвърдиха турски официални лица

Вдигнаха цената на водата, но няма да е от 1 януари, а по-късно (Обзор)

Само в столицата и в няколко малки градчета имат свободата да коригират  стойността още сега, в София ще е с 11,8% Цената на питейната вода в цялата страна се увеличава средно с около 4%

>