Проф. Галин Цоков: Не съм мислил дали ще остана министър (Снимки)

11.06.2024 12:40 Румен Златтански
Проф. Галин Цоков и проф. Румяна Танкова прерязаха лентата на новата придобивка на Пловдивския университет. Снимки: Авторът
Галин Цоков зад компютър в новата зала.
Галин Цоков с участниците в проекта.

Инвестирани са над 650 000 лв. в интерактивни зали в 22 университета, каза той

Дали би приел евентуална покана да остане министър на образование, бе попитан в Пловдив проф. Галин Цоков.

Дългогодишният преподавател в ПУ "Паисий Хилендарски" отговори, че на този етап не е мислил дали би останал на поста в редовно правителство, ако му бъде отправена оферта.

Той оглави образованието в България в кабинета "Денков", а след това остана и в служебното правителство.

"В момента с членовете на екипа ми сме съсредоточени върху успешното приключване на националното външно оценяване", каза Цоков. И пожела успех на учениците, на които предстоят изпити.

В Пловдив министърът откри зала на интерактивно обучение в корпуса на Педагогическия факултет на ПУ "Пaийсии Хилендарски", където работеше той, преди да стане министър. Цоков преряза лентата заедно с проф. Румяна Танкова,  ръководител на проекта.

Новата придобивка е създадена по Националната програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители".

По тази програма вече са проведени квалификационни курсове по темите "Прилагане на компетентностния подход в обучението на студенти" и "Използване на  дигитално образователни технологии във висшето училище". До този момент са обучени 211 университетски преподаватели. Повече от тях вече са актуализирали своите учебни програми с оглед на тези иновации.

Министър Цоков каза, че над 650 000 лв. инвестира образователното министерство  в създаването на интерактивни зали към Центровете по иновативни образователни технологии във всички 22 държавни висши училища, които подготвят бъдещи учители.

„С програмата на МОН и оборудването на тези зали се надяваме да насърчим тези центрове да създадат и новата парадигма за образованието на бъдещето и тук да подготвят учители, които са готови да отговорят на предизвикателствата и интересите на новите поколения", подчерта министър Цоков. Според него в  тези Центрове вече са създадени редица иновации и те са доказали своята ефикасност. „Предстои да стартира и нов проект на МОН, по който да разгърнем дуалното обучение и във висшето образование и това е направление, в което педагогическите факултети могат да допринесат много, защото от десетилетия в тях се разгръща именно обучение чрез практика", посочи още проф. Галин Цоков. Той обясни, че с целевите инвестиции се подпомага и процесът по изграждане на компетентности в бъдещите учители чрез микс межди електронна и реална среда.

Други от Просветни

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

Красимир Вълчев: Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение

Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение, за да привличаме повече ученици в професионалното образование. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на

Красимир Вълчев за студентските такси: Работим по промени в Закона за висшето образование

Работим по промени в Закона за висшето образование (ЗВО), но те не са готови. Държавните висши училища сами определят таксите за студентите в платено обучение в съответствие с регулацията на ЗВО

С нови над 1 млн. лв. дарения от бизнеса INSAIT започва прием за EXPLORER

Наред с компании като Amazon, SiteGround и ManGroup за първа година с финансиране за програмата се включва и Google Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към

Красимир Вълчев: Учебните програми са прекалено амбициозни

Факт е, че учебните програми са прекалено амбициозни, трябва да направим така, че учениците да учат с разбиране, каза в Якоруда министърът на образованието и науката Красимир Вълчев

>