Реорганизацията на бул. "П. Евтимий": 4 минуса провокират чувството за несправедливост

11.05.2024 09:00 Петя Минкова
Бул. "Патриарх Евтимий" в София Снимка: Йордан Симеонов

Супертесни велоалеи, паркиране, изяждащо платната, ненужно широки тротоари, които могат да са споделени - с много малки компромиси всички интереси могат да бъдат удовлетворени

До подобни скандали като този с реорганизацията на движението по бул. "Патриарх Евтимий" винаги се стига, когато се сблъскват различни интереси и някоя група се чувства ощетена. Проблемът е, че тук не е една, а са няколко.

Първият минус е, че когато нещо се променя, реформата трябва да доведе до подобряване, до повишаване на ефективността. В случая има паркиране, което отнема допълнително място от платната.

Второ, едва ли има човек, който е срещу велоалеите, най-вероятно те ще са масов транспорт до няколко години и той трябва да е безопасен. В случая е необяснимо защо не е отделено място за велоалеите на тези толкова широки тротоари, които могат да са споделени. Точно както е във Великобритания, в Нидерландия и др. Разделят се с жълта лента, поставят се знаци коя част е за пешеходци, коя за колела и точка. Дори, ако са поравно разделени, зоната за пешеходци пак ще е достатъчно комфортна за всички – за майки с колички, за хора с инвалидни колички и др. Обяснението от общината е, че досега тротоарът бил споделен за колоездачи и за пешеходци, но възниквали конфликти и това наложило отделни велоалеи на булеварда. Била съм три пъти в Нидерландия и не видях нито един инцидент – първо, защото маркировката на тротоарите е ясна, второ, защото колоездачите карат много по-внимателно. Там не летят с каквато скорост са си наумили, а спират или предупреждават навреме със звънец, ако някой се мотае в тяхната част на тротоара. В случая тук нито велосипедистите, нито тротинеткаджиите ще са очаровани от екстремно тесните велоалеи. Едно леко отклонение на вниманието може да доведе до сериозни травми.

Друг минус при бул. "П. Евтимий" е как при тази организация автомобилите ще направят път на линейки (все пак там има болница) и на коли със специален режим? Да, ще успеят, въпросът е това колко време ще отнеме? Всички знаем как това става на сходна улица като "Раковски" и колко бързо и безпроблемно е на булевард като "Сливница" - дори в час пик. За съжаление, на "Патриарх Евтимий" не е направен разумен компромис и баланс между различните интереси и чувството за несправедливост провокира протести и абсолютно ненужен конфликт.

Други от Лични

Всеки, който се втурне в боя, трябва да е наясно с последствията

Искам да кажа, че аз съвсем откровено се обърках. Вечерта на 1 декември всички се възмущавахме, че полицията оставя погромаджиите да вилнеят безнаказно

Какъв вот на недоверие за икономическата политика - пети сме в ЕС по ръст на

Днес тристранката се разбра за бюджета с незапомнено съгласие между бизнес и синдикати. Вчера на купона за Деня на банкера гуверньорът на БНБ Димитър Радев твърди

Ще слепят ли атоми джензитата

Младите не виждат смисъл да гласуват, не вярват в значението на техния глас и в промяната. Това показва рекордно ниската избирателна активност от 14,6% на парламентарните избори октомври 2022 г

За гръцките фермери дойде сезонът на сиртаки и сувлаки

Субсидиите им били малко и закъснели, но не паркират трактори в центъра на Атина, а тормозят трафика през границите Застудя, приключи сезонът за работа на полето и дойде време за протести

Петата колона на Кремъл е изпаднала в истерия и вече не се крие

Много съм видял за тези 35 години на протести. Но такава масирана и координирана медийна атака срещу сегашното правителство съм виждал само през есента на 1992, срещу правителството на Филип Димитров

>