Музей на теснолинейката на жп гарата в Банско?

14.03.2024 18:13 Тони Маскръчка
Обсъжда се превръщането на жп гарата в Банско в модерен транспортен център и в Музей на теснолинейката.
Обсъжда се превръщането на жп гарата в Банско в модерен транспортен център и в Музей на теснолинейката.

Обсъжда се превръщането на жп гарата в Банско в модерен транспортен център и в Музей на теснолинейката. 

Идеята за цялостно възстановяване и развитие на Родопската теснолинейка Септември - Добринище придобива все по-конкретни измерения. Централното управление на „БДЖ – Пътнически превози" ЕООД лансира концепция тя да бъде популяризирана като туристическа атракция и национална забележителност. Предвижда се гара Банско да има специално място - както е било още при изграждането на линията, когато е построена като базов пункт за обслужване на подвижния състав.

Теснолинейката е единствената функционираща жп линия с междурелсие 760 мм в България. Тя е с обща дължина 124,7 км и свързва Горнотракийската низина, Родопите, Рила и Пирин. По пътя си минава през живописното дефиле на Чепинска река, пресича Чепинското корито и се устремява към Аврамовата седловина, която разделя Рила и Родопите. Именно на това място се намира и най-високата гара на Балканския полуостров - гара Аврамово, на 1267 м н.в. От там, по поречието на река Места теснолинейката достига до полите на Пирин, минавайки през гр. Банско до крайната ѝ гара Добринище.

През изминалите дни беше извършен оглед на линията и инфраструктурата на гарите от представители на БДЖ-ПП, НКЖИ и народния представител Васил Тодев.
Целта на огледа е да бъде изготвен списък с дейности, които да залегнат в няколкогодишен план за възстановяване и развитите на родопското влакче, по който работим съвместно с Министерство на транспорта, сподели депутатът.

При проверката в Банско, към работната група се присъедини и секретарят на Общинската администрация Иван Докторов. Той сподели намерението на общинското ръководство, обсъдено с представители на ДП "Национална компания Железопътна инфраструктура", за създаване на транспортен комуникационен център в района на жп гара Банско. Районът е подходящ за тази цел, тъй като, освен железопътния транспорт с теснолинейката, на едно място ще бъдат организирани спирките за междуградските автобуси, общинските автобусни превози, маршрутните коли към хижа "Вихрен" и стоянка за такси.

Други от От страната и света

Димитър Попов сглоби кабинет в "12 без 1 мин." по Коледа преди 25 г. (Снимки)

Юристът Димитър Попов (26 юни 1927 г. - 5 декември 2015 г.) е първият български премиер некомунист след 1946 г. Роден е на 26 юни 1927 г. в Кула. Произхожда от стар род

Росен Желязков отговаря на вота: Не давам оставка, защото икономиката расте - БВП нагоре с 3,2%, пети сме в ЕС (Обзор)

Борисов поиска закриване на комисията "Сорос", създадена по настояване на ДПС Правителството няма да подава оставка, защото се справя добре и под негово управление икономиката расте бързо и се справя

София взема заеми за трамваи, тротоари и пътища (Обзор)

Ремонтират булевардите “Христо Ботев”, “Дж. Баучер” и “М. Луиза” Терзиев: Децата, транспортът и кварталите са топприоритетите в бюджета на София за 2026 г

Тръмп се отказва от Европа като основен съюзник, САЩ вече няма да са лидер на света

Администрацията на президента Доналд Тръмп представи нова стратегия за национална сигурност, която описва европейските съюзници като отслабени и цели да възстанови доминацията на САЩ в западното

Завещание на седмицата: Протест, по-протест, най-протест. Или манията да се броим

Колко българи излизаха по булевардите през годините - вижте още в завещанието на

>