Галин Цоков: Интегрираните уроци отварят нови възможности пред учениците

26.02.2024 16:27
СНИМКА: Пресцентър на министерството на образованието и науката
СНИМКА: Пресцентър на министерството на образованието и науката

Интегративен урок по български танци, английски език, биология и здравно образование представиха в МОН ученици от 140. СУ "Иван Богоров" – София. В урока за упражнение участваха седмокласници с разширена подготовка по хореография и дванадесетокласници с професия "Танцьор" - български танци. Така те се включиха в инициативата на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков „Отворена класна стая в МОН".

Министър Цоков благодари на учениците и поздрави педагогическите специалисти за ефективното преподаване на интегрирано знание.

„Вие днес показахте как се случва съвременното образование", каза министърът. По думите му интегрираните уроци отварят нови възможности пред учениците – докато учат, те и преживяват. "Точно това е компетентен подход – не просто да танцувате, но чрез преживяването да научавате нови неща", каза министърът. Той акцентира и на добрата практика ученици да обучават други ученици, която беше включена в урока. Това съобщиха от пресцентъра на министерството на образованието и науката.

В часа учениците затвърдиха уменията си по български танци, актуализираха знанията си за анатомията на човешкото тяло и физиологията на костите и мускулите, обсъдиха как да се предпазват от травми и преговориха частите на човешкото тяло на английски език. За да съчетаят традиционното с иновативното, учителите използваха интерактивен дисплей, мобилни телефони, Дигиталната раница на МОН и други електронни ресурси.

Децата показаха умения за правилно изпълнение на упражненията от екзерсис. В рамките на часа младежите танцуваха хора́, за да се подготвят за Националното състезание "Фолклорна плетеница".

Дванадесетокласниците показваха упражнения за разтягане и прегъване на английски език на седмокласниците – така представиха знанията си по чужд език по професията. Целта беше да мотивират по-малките да продължат по техния път в професионалната паралелка.

"Благодаря Ви, Вие променихте министерството", каза проф. Цоков в края на урока. Той връчи плакет на МОН за училището на директорката Мая Зафирова и подари книги на всички ученици.

Идеята за отваряне на държавната институция за провеждане на учебни часове, която способства за повишаване на социалните умения на учениците, е продължение на подкрепата от МОН за образователни дейности извън класната стая чрез националните програми „България – образователни маршрути", „Иновации в действие" и др. Сред местата, където се провеждат уроците, са музеи, галерии, обществени библиотеки, обсерватории, планетариуми и научни институти. МОН е първото министерство в тази инициатива.

Урокът бе подготвен и проведен от хореографа Марио Гергинов и колегите му по английски език Явор Зарков и по биология и здравно образование Анифе Ашимова. Корепетитори бяха Емил Димитров и Кристиян Казаков. Гости на инициативата бяха още заместник-министрите Емилия Лазарова, Мариета Георгиева и Генка Петрова, началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, главният секретар Албена Михайлова и експерти.

Други от Просветни

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

Красимир Вълчев: Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение

Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение, за да привличаме повече ученици в професионалното образование. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на

Красимир Вълчев за студентските такси: Работим по промени в Закона за висшето образование

Работим по промени в Закона за висшето образование (ЗВО), но те не са готови. Държавните висши училища сами определят таксите за студентите в платено обучение в съответствие с регулацията на ЗВО

С нови над 1 млн. лв. дарения от бизнеса INSAIT започва прием за EXPLORER

Наред с компании като Amazon, SiteGround и ManGroup за първа година с финансиране за програмата се включва и Google Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към

Красимир Вълчев: Учебните програми са прекалено амбициозни

Факт е, че учебните програми са прекалено амбициозни, трябва да направим така, че учениците да учат с разбиране, каза в Якоруда министърът на образованието и науката Красимир Вълчев

>