Близо 6000 родители влязоха в детските градини

07.12.2023 10:44

Близо 6000 родители влязоха в детските градини от началото на тази учебна година, за да участват в различни занимания заедно с децата и педагогическите специалисти. Това бе една от новите дейности по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи" по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж", който се разшири и в сферата на предучилищното образование, съобщиха от пресцентъра на МОН. 

Резултатите бяха отчетени на работна среща с експерти от МОН и регионалните управления на образованието, които представиха добри примери и практики. По отношение на детските градини по проекта се даде възможност за назначаване на педагогически и непедагогически специалисти за работа с деца от уязвими групи и специални образователни потребности.

С цел предотвратяване на отпадане от образователната система и по-активно присъствие на децата в предучилищните групи родителите бяха включени в разнообразни дейности – различни игри, тематични арт работилници, кулинарни състезания, беседи и др. В област Търговище например в такива се включиха 860 родители. Сред най-активните градини бяха 8 ДГ „Слънце" и 7 ДГ „Снежанка". Деца и родители твориха заедно с природни материали, засаждаха дървета, рисуваха пясъчни картини. Беше организирана специална игра „цветен парашут", чрез която се наблегна на екипната работа и синхрона в семействата.

В област Пазарджик, екипът на ДГ „Еделвайс" във Велинград постави на фокус мотивацията за образование и реализация. Там бяха проведени срещи на родители на деца от градината с успели в кариерата роми. Родители и деца се забавляваха заедно, като изработиха традиционна ромска носия.

В Благоевград ДГ „1 юни" организираха "Академия за родители", в която подготвиха вестник с най-често срещани проблеми в семейството и начините за тяхното разрешаване. Със съдействието на назначения по проекта логопед Детска градина "Звънче" в Петрич проведе логопедична терапия, включваща игри с емоции, превозни средства, различни празници от календара и изработване на изделия, свързани с тях.

Като добър пример от Видин бе дадена ДГ „Кокиче" в село Арчар. Срещите и организираните арт работилници са изиграли важна роля за включването на децата в образователната система и там не е имало нито едно отпаднало дете.

Като цяло всички експерти отчетоха, че семейства споделят, че са разбрали колко е важно децата да не прекъсват посещението в градината.

Чрез съвместните дейности между педагогически специалисти, деца и родители се е повишил интересът към образователния процес и са намалели отсъствията в предучилищния етап на образованието.

Други от Просветни

INSAIT към СУ е 13-и в Европа по компютърни науки и изкуствен интелект

Институтът по компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към Софийския университет „Св. Климент Охридски" заема 13-о място в Европа. Това показват данните на CSRankings - световна

Физическият факултет на Софийския университет открива учебната сграда на Центъра за квантови технологии

Учебната сграда на Центъра за квантови технологии (ЦКТ) към Физическия факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски" ще бъде открита днес от 14 ч в кампуса „Лозенец" (бул

Физическият факултет на СУ открива учебната сграда на Центъра за квантови технологии

На 19 декември 2025 г. в 14 ч в кампус „Лозенец“ (бул. "Джеймс Баучър" № 5, гр. София) ще бъде открита учебната сграда на Центъра за квантови технологии (ЦКТ) към Физическия факултет на Софийския

Просветният министър Красимир Вълчев откри нов STEM център в гимназия в Монтана

"Министерството на образованието и науката продължава да работи за модернизация на образователната среда, като паралелно с инвестициите в STEM средата провежда и обучения за учителите за по-ефективно

Млади физици от Пловдив изграждат батерия от лимони

В гимназията по битова техника откриват STEM център по природни науки, роботика и киберфизични системи Как се изгражда батерия от лимони или как програмируеми вградени микроконтролери и сензори могат

>