Ученици от Гоце Делчев и околните села грабнаха награди за есе на тема „Традиции в думи“
Учениците от селата Брезница, Баничан, Дъбница и от основните училища в град Гоце Делчев се оказаха най-активни в играта за написване на есе „Традиции в думи". Младите хора от неврокопския край изпратиха най-много творби в рамките на проекта „Научи ме да играя" и затрудниха журито. Така вместо 3 награди, комисията реши да даде 7, за да поощри желанието на учениците да издирят интересни семейни истории и реликви от раклите. Текстовете са посветени на уникалните за този край носии, на кълбетата вълна, от които се плетат шарените чорапи в Баничан, на красотите на родното място, на емоцията да слушаш разказите на баба и дядо за седянките и сватбените обичаи.
Отличените автори на есета получиха своите награди на голямата сцена в Градския парк в Гоце Делчев. Там бе поставен още един рекорд. Най-много танцьори - повече от 130 показаха уменията си в народните танци и пеенето. А ревюто на уникални носии от селата в района впечатли с малко познати, но много оригинални елементи на мъжкия и женския костюм. Танцьорите в Гоце Делчев не се измориха да играят повече от 2 часа. Прякото излъчване на концерта във фейсбук страницата „Научи ме да играя" бе гледан от хиляди зрители, с което концертът взе приза за гледаемост.
Още една изненада посрещна екипа на „Научи ме да играя" в Гоце Делчев. Две млади момичета от клуб „Пиринско злато" Александра Петелова и Александра Гулева влязоха в ролята на учителки по танци на певицата Мария Чакардъкова, която е една от най-известните гоцеделчевки. Те избраха ситно шопско хоро за нея, а Мария призна, че не го е учила досега. Изненадани, момичетата попитаха как така Мария танцува по време на концертите си, а не знае това хоро. И научиха една тайна – танците по време на концерт са синхронизирани с пеенето. Специалната хореография е съобразена с дишането по време на песните – това разкри Мария на двете си учителки. Така постановката на танците дава възможност да се пее и танцува без задъхване, а бързите ритми са запазени за след края на текста на песента.