МОН: Над 9000 ученици са включени в допълнителни обучения

18.08.2023 11:45
Ученици Снимка: Pixabay

Над 9000 са учениците, включени в допълнителни обучения по проект “Равен достъп до училищно образование в условията на кризи”, реализиран от Министерството на образованието и науката. Той е финансиран от Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014-2020 г., като възможност за преодоляване на последиците от пандемията от COVID-19. Дейностите продължават до края на 2023 г., прилагайки нови образователни подходи.

Само през месеците май и юни в допълнителни обучения са участвали около 6 000 деца, което е рекордна активност от началото на проекта, съобщи Владимир Станчев, ръководител на проекта и директор на дирекция „Управление и изпълнение на проекти“ в МОН на работна среща с представители на регионалните управления на образованието.

Допълнителни обучения по различни учебни предмети се реализират в 560 училища. Владимир Станчев обясни голямата активност с доброто взаимодействие между регионалните координатори и директорите на училища, а също и с това, че уроците вече могат да се провеждат не само онлайн, а и присъствено в класните стаи.

Освен това децата и техните родители използват тази допълнителна подготовка, за да се представят по-добре на изпитите от националното външно оценяване и матурите. Математика и български език и литература са предметите, по които учениците най-често се включват в допълнителни обучения. Областите Шумен, Монтана, Смолян, Сливен и Враца са с най-голям брой деца, участващи в тези уроци.

От 1 юли стартираха и дейности в детските градини и групите за задължително предучилищно образование в училищата. Те дават възможност на още над 11 000 деца от уязвими групи в предучилищна възраст да получат допълнителни обучения по български език по проекта. Дейностите имат за цел да повишат готовността им за училище.

Други от Просветни

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

Красимир Вълчев: Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение

Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение, за да привличаме повече ученици в професионалното образование. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на

Красимир Вълчев за студентските такси: Работим по промени в Закона за висшето образование

Работим по промени в Закона за висшето образование (ЗВО), но те не са готови. Държавните висши училища сами определят таксите за студентите в платено обучение в съответствие с регулацията на ЗВО

С нови над 1 млн. лв. дарения от бизнеса INSAIT започва прием за EXPLORER

Наред с компании като Amazon, SiteGround и ManGroup за първа година с финансиране за програмата се включва и Google Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към

Красимир Вълчев: Учебните програми са прекалено амбициозни

Факт е, че учебните програми са прекалено амбициозни, трябва да направим така, че учениците да учат с разбиране, каза в Якоруда министърът на образованието и науката Красимир Вълчев

>