Обмислят седмица по-късно да са матурите в седми клас догодина

28.06.2023 13:18 Ярослава Прохазкова
Министърът на образованието проф. Галин Цоков

Една седмица по-късно да се проведат националните външни оценявания в 7-и клас догодина, обмислят от Министерството на образованието и науката. Така учениците ще имат малко повече време за подготовка.

Графикът на кандидатстване няма да пострада. Това обяви министърът на образованието проф. Галин Цоков, който представи екипа си и приоритетите му.

Сред тях важен е промяната на учебните програми като се намали фактологическата тежест. Промяна ще има и в оценяването.

Тя няма да е бърз процес, но ще започне още сега, каза проф. Цоков. Според него така ще отпадне необходимостта от частните уроци, които са насочени към наизустяване. Той увери, че един от принципите на работа на неговия екип ще е приемствеността.

Други от Просветни

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

Красимир Вълчев: Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение

Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение, за да привличаме повече ученици в професионалното образование. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на

Красимир Вълчев за студентските такси: Работим по промени в Закона за висшето образование

Работим по промени в Закона за висшето образование (ЗВО), но те не са готови. Държавните висши училища сами определят таксите за студентите в платено обучение в съответствие с регулацията на ЗВО

С нови над 1 млн. лв. дарения от бизнеса INSAIT започва прием за EXPLORER

Наред с компании като Amazon, SiteGround и ManGroup за първа година с финансиране за програмата се включва и Google Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към

Красимир Вълчев: Учебните програми са прекалено амбициозни

Факт е, че учебните програми са прекалено амбициозни, трябва да направим така, че учениците да учат с разбиране, каза в Якоруда министърът на образованието и науката Красимир Вълчев

>