Галин Цоков представя екипа и приоритетите в работата на МОН

27.06.2023 18:03
Министърът на образованието проф. Галин Цоков

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков ще представи екипа си и приоритетите в работата на ръководената от него институция, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Представянето на приоритетите и на екипа ще се състои на 28 юни, (сряда), от 12:00 ч. в Министерството на образованието и науката - в залата на седмия етаж.

Предвиждаме да се изгради цялостна концепция за дигитализацията на училищното образование, с акцент за използване на платформата "Дигитална раница", която бе изградена в предходните години, но в посока на учебното съдържание. То ще е изготвено от и за учители, ще е за учениците и ще е насочено към възможности за персонализиране на работата на учителите и на учениците, което е важен елемент от съвременното постКОВИД образование. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, който представи на 21 юни приоритетите в работата на новия ръководен екип и предстоящите задачи пред Министерството на образованието и науката (МОН) на заседанието на образователната парламентарна комисия.

Много важен проблем и приоритет за нас е ранното детско развитие с всичките негови измерения и най-вече на изготвянето на стандарт за ранно детско развитие, както и на всички дейности, свързани с него. Това ще включва и връзка между различните институции, които в момента полагат грижи за ранното детско развитие, обясни образователният министър.

"Важен приоритет е свързан със същността на образователния процес и това е учебното съдържание, като ще се опитаме да започнем разговор и промяна в поне две основни посоки. Първата е за намаляване на фактологическото съдържание в учебните програми, което е по-краткосрочен процес. Другият, по-дългосрочен процес, но който може би трябва да започне още сега, е за дискусия за това учебните програми да бъдат структурирани по-рамково, по-интегрално и да бъдат компетентностно ориентирани. Това е една от възможностите, които дава и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие в доклада си за уменията в България, който наскоро беше представен у нас", каза още министър Галин Цоков.

Той обясни, че промяната в учебното съдържание изисква и промяна в оценяването, като промяната в оценяването трябва да е насочена към възможност за оценка не толкова на знания, а по-скоро на изграждане на умения и на компетентности у учениците. Необходимо е използване на различни инструменти за формиращо оценяване, както и започване на диалог за това как може да се промени формата и форматът на националното външно оценяване и на държавните зрелостни изпити, за да бъдат те по-ориентирани към умения и компетентности, а не само към възпроизвеждане на знания, каза министърът.

Особено важно също за системата на училищното образование е изработването на един добър, модерен стандарт за качество на образованието, защото без него трудно можем да правим измервания и оценки, свързани с развитието и успехите на учениците, каза министър Цоков. Той представи тогава и своите приоритети във висшето образование и науката

Други от Просветни

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

Красимир Вълчев: Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение

Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение, за да привличаме повече ученици в професионалното образование. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на

Красимир Вълчев за студентските такси: Работим по промени в Закона за висшето образование

Работим по промени в Закона за висшето образование (ЗВО), но те не са готови. Държавните висши училища сами определят таксите за студентите в платено обучение в съответствие с регулацията на ЗВО

С нови над 1 млн. лв. дарения от бизнеса INSAIT започва прием за EXPLORER

Наред с компании като Amazon, SiteGround и ManGroup за първа година с финансиране за програмата се включва и Google Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към

Красимир Вълчев: Учебните програми са прекалено амбициозни

Факт е, че учебните програми са прекалено амбициозни, трябва да направим така, че учениците да учат с разбиране, каза в Якоруда министърът на образованието и науката Красимир Вълчев

>