Пандемията от COVID-19 в Китай доведе до появата на нови бизнес възможности

16.05.2022 11:42

Избухването на пандемията от COVID-19 нанесе тежък удар на повечето бизнеси по света. Сега, повече от две години след началото, тези които са иновативни и предприемчиви в стремежа да отговорят на нуждите на потребителите, жънат успехи.

В Китай, втората по големина икономика в света, се появяват нови бизнес възможности, включително мода за къмпингуване на открито, готови ястия, интелигентна логистика, устройства за виртуална и допълнена реалност, производство на тестове за COVID-19. Според представители на бизнеса, тези нови тенденции, макар и да се появяват с пандемията, която все още продължава, може да покажат посоката за а трансформация и тенденции, когато един ден борбата с вируса приключи.

По време на неотдавнашните пет почивни дни за Първи май, най-отличителната черта на вътрешния туризъм бе къмпингуването, тъй като строгите антиепидемични мерки на много места ограничиха повечето пътувания на дълги разстояния и възможността за отсядане в хотели. Пикник, готвене, разговори с приятели, наслаждаване на природата, докато човек пие кафе в палатка, станаха популярни в социалните медии, генерирайки нарастващо търсене на продукти и услуги като хвърчила, фризбита, барбекюта, системи за филми на открито, както и развлекателни турове.

По данни на сайта Tianyancha към 16 април 2022 г. има 24 845 компании, свързани с къмпинг, от които 19 917 са създадени през последните три години; 34 970 са продуктите, свързани с палатки, а броят на компаниите, създадени през последните три години, възлиза на 19 917. Инвеститорите също следват тенденцията – през март 2022 г. Haiking, която е специално към продукти за семейно къмпингуване, е получила инвестиции за милиони долари. Марката за оборудване за открито Naturehike обяви завършването на инвестиция от близо 100 милиона юана.

„В момента няма много възможности за инвестиции, свързани с туризма, като къмпингът се счита за краткосрочна тенденция и обемът на бизнеса му остава ограничен“, казва обаче в коментар за Global Times представител на сектора, пожелал да остане анонимен. Според него, разходите на глава от населението за продукти, свързани с пътуване на открито в Китай са само една четвърт от тези в Европа и Северна Америка, въпреки че индустрията има огромен потенциал за развитие.

Проучване на iiMedia Research показва, че мащабът на пазара на продукти за къмпингуване в Китай се е увеличил от 7,71 милиарда юана (1,16 милиарда долара) през 2014 г. на 29,9 милиарда юана през 2021 г. и се очаква да нарасне с 18,6% през 2022 г. до 35,46 милиарда юана.

Индустрията за продукти за къмпингуване все още трябва да расте бързо, чрез подобряване на своите продукти и услуги, разнообразяване на развлекателните събития в популярните къмпинги, тъй като вътрешният туристически сектор се възползва от ограниченията около пандемията, които пречат на хората да пътуват в чужбина. Пандемията нанася щети на повечето дейности за пътуване и развлечения, но персонализираните туристически услуги от висок клас ще привлекат повече клиенти в дългосрочен план, залагайки на нарастващата средна класа в Китай“.

Освен това, през последните две години китайските потребители показват нарастващ интерес към предварително опаковани, като готови за консумация ястия се приготвят от ресторанти и заведения за хранене и се доставят до домовете. Проучване установи, че повече от 60% от ресторантите в Китай имат планове да се съсредоточат върху кетъринг бизнеса на дребно след края на пандемията. Сега някои големи ресторанти са създали добри вериги за доставка на храни и иновативни възможности за предлагане на своите ястия.

Според доклад на шънджънската агенция за пазарни проучвания AskCI Consulting, сегашният обем на китайския пазар за готови храни е около 300 милиарда юана, с потенциал да се разшири до 1 трилион през следващите шест до седем години.

Търсенето на консумативи за масови тестове за COVID-19 също нараства, което съдейства за развитието на местни компании в сектора. Освен това, тъй като отрицателните резултати от тестовете се превърнаха в повсеместен „входен пропуск“ за влизане на обществени места, много градове в Китай предложиха създаването на 15-минутна услуга за тестване, за да отговорят на нарастващите нужди на обществеността. Независими съоръжения за тестване като кабини и мобилни лаборатории започват да се появяват все по-често в големите градове. Ако тестовете за COVID-19 станат задължителни във всички градове от второ ниво и над тях, годишно те може да генерират 1,7 трилиона юана, което представлява 1,5 процента от БВП на Китай през 2021 г. – цена, много по-малка от икономическата загуба, причинена от масовите карантини и локдауни, прилагани в момента за ограничаване разпространението на вируса, според компанията за търговия с ценни книжа Soochow Securities.

Устройства за носене, като предлагащи виртуална и допълнена реалност, също се радват на нарастваща популярност, тъй като потребителите прибягват по-често до домашни забавления. Продажбите на хардуерни устройства виртуална и допълнена реалност на сайта JD.com нараснаха повече от шест пъти на годишна база през първите два месеца на годината. Световният пазар на такива устройства пък се е увеличил с 92,1% на годишна база през 2021 г., като доставките са достигнали 11,2 милиона единици, според доклад на глобалната фирма за пазарни проучвания International Data Corporation. Meta's Quest 2 е бил най-популярният продукт със 78% дял от комбинирания пазар на устройства за виртуална и допълнена реалност миналата година, следван от DPVR, базирана в Шанхай технологична компания с 5,1% пазарен дял в световен мащаб. Pico VR продуктите на ByteDance се класират на трето място с пазарен дял от 4,5 процента през 2021 г., се отбелязва в доклада.

Други от От страната и света

За час и половина ГЕРБ, ДПС и ИТН се отказаха да гледат бюджетите

За час и половина ГЕРБ, ДПС и ИТН се отказаха да гледат бюджетите. Очаквайте

Болница "Селена" отговаря: Работим нормално, съдействаме на прокуратурата

Във връзка с публикации по повод на съобщението, че прокуратурата, че разследва как и къде са изчезнали 3 милиона лева кеш от АГ болница "Селена" в Пловдив

Автобусни линии 5 и 30 връщат обичайния си маршрут

От 18 декември, четвъртък, автобусни линии № 5 и № 30 ще се движат отново по обичайния си маршрут. Те ще преминават по ул. „Сърнена гора", като автобусите ще спират и на спирка „Боримечка"

Осъдиха на 6 месеца затвор мъж за държане на амфетамин в устата си

Районен съд Дупница осъди на 6 месеца затвор подсъдим, признал се за виновен за държане на амфетамин, съобщиха от обвинението. Съдът одобри споразумението постигнато между прокуратурата

Радостин Василев не работи депутат, той бие за лайкове

Запитан какво работи преди време един народен избраник, каза: "Аз не работя, аз съм депутат". Така е и с Радостин Василев - той не работи, той е пърформър - прави шоу за лайкове

>