Защо не е добре да затопляме двигателите на празен ход в студа

https://www.24plovdiv.bg/avto/article/9532618 www.24chasa.bg

Сред много от собствениците на автомобили често срещана заблуда е затоплянето на двигателя през студените месеци. Повечето хора смятат, че е най-добре да оставят мотора да работи на празен ход, докато се достигне работната температура. Това обаче може да донесе повече вреда, отколкото полза при съвременните коли.

Някои си спомнят лично, а други от бащите им, че в близкото минало задължително имаше загряване на двигателя на жигулата, москвича или шкодата преди дълъг път. При тези автомобили карбураторите се използваха за впръскване на горивото и при тях загряването на място бе разумен ход, най-малкото, за да не повредите запалителните свещи. Старите мотори нямаха сензори, а разчитаха на механична система за регулиране на въздушно-горивната смес и затоплянето на двигателя.
Съвременните задвижващи агрегати използват електронни системи за впръскване на горивото със сензори, които им помагат да компенсират ниските температури, като доставят повече бензин в сместа, докато се достигне оптималната температура. Това означава, че тази система ще регулира подаването на гориво по такъв начин, че да не повреди нито един от компонентите при стартиране на превозното средство.

Оставянето на съвременен автомобил на празен ход за продължителен период от време не е добра идея, тъй като системата за впръскване на гориво ще продължи да изпомпва допълнително бензин в горивната камера. Част от горивото може да влезе в контакт със стените на цилиндъра, тъй като не изгаря толкова бързо при ниски температури.
Бензинът е много добър разредител и продължителната работа на място може да доведе до изтичане на масло от стените на цилиндъра, което значително увеличава триенето и допринася за преждевременното износване на ключови компоненти като бутални пръстени и облицовки на цилиндрите. В известна степен това се отнася и за автомобили, задвижвани от дизелови двигатели. Нафтата не е толкова добър разредител, колкото бензина, но впръскването на твърде много гориво в двигателя в крайна сметка ще доведе до същия краен ефект.

Продължителната работа на празен ход води и до увеличен разход на гориво. Освен това работата на място на агрегата причинява по-голямо отделяне на вредни газове и сажди.

Най-бързият и безопасен начин за загряване на двигателя в студено време е да го оставите да работи на празен ход (или да карате без да натискате до дупка педала на газта) в първите 5 минути, за да може налягането на маслото да стигне до желаното ниво.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Георги Младенов е един от най-великите български баскетболисти на всички времена. В момента той е селекционер на националния отбор до 20 години. Легендарният гард анализира за читателите на "България Днес" класирането на България за Евро 2022 след драматичната победа като гост над Латвия. - Г-н Младенов, прекрасни новини за българския баскетбол

Любовта на живота си продължава да издирва италианската хубавица Наташа Чинели. Тя се раздели с българския нападател на "Специя" преди време и оттогава не може да намери подходящ мъж. Къдрокоската упорито търси ново гадже и дори използва социалните мрежи, като пуска все по-провокативни снимки там. На един от последните кадри Наташа привлече

Стегнато секси дупе показа родната спринтьорка Ивет Лалова. На кадъра тя е на плажа само по впит в задните й части бански. "Как се усещаше в София днес при 20 градуса", написа Лалова в социалните мрежи. Ивет в момента е в България. На родна територия тя продължава подготовката си новия лекоатлетически сезон