Защо не е добре да затопляме двигателите на празен ход в студа
19.02.2021 11:35; Георги ЛукановСред много от собствениците на автомобили често срещана заблуда е затоплянето на двигателя през студените месеци. Повечето хора смятат, че е най-добре да оставят мотора да работи на празен ход, докато се достигне работната температура. Това обаче може да донесе повече вреда, отколкото полза при съвременните коли.
Някои си спомнят лично, а други от бащите им, че в близкото минало задължително имаше загряване на двигателя на жигулата, москвича или шкодата преди дълъг път. При тези автомобили карбураторите се използваха за впръскване на горивото и при тях загряването на място бе разумен ход, най-малкото, за да не повредите запалителните свещи. Старите мотори нямаха сензори, а разчитаха на механична система за регулиране на въздушно-горивната смес и затоплянето на двигателя.
Съвременните задвижващи агрегати използват електронни системи за впръскване на горивото със сензори, които им помагат да компенсират ниските температури, като доставят повече бензин в сместа, докато се достигне оптималната температура. Това означава, че тази система ще регулира подаването на гориво по такъв начин, че да не повреди нито един от компонентите при стартиране на превозното средство.
Оставянето на съвременен автомобил на празен ход за продължителен период от време не е добра идея, тъй като системата за впръскване на гориво ще продължи да изпомпва допълнително бензин в горивната камера. Част от горивото може да влезе в контакт със стените на цилиндъра, тъй като не изгаря толкова бързо при ниски температури.
Бензинът е много добър разредител и продължителната работа на място може да доведе до изтичане на масло от стените на цилиндъра, което значително увеличава триенето и допринася за преждевременното износване на ключови компоненти като бутални пръстени и облицовки на цилиндрите. В известна степен това се отнася и за автомобили, задвижвани от дизелови двигатели. Нафтата не е толкова добър разредител, колкото бензина, но впръскването на твърде много гориво в двигателя в крайна сметка ще доведе до същия краен ефект.
Продължителната работа на празен ход води и до увеличен разход на гориво. Освен това работата на място на агрегата причинява по-голямо отделяне на вредни газове и сажди.
Най-бързият и безопасен начин за загряване на двигателя в студено време е да го оставите да работи на празен ход (или да карате без да натискате до дупка педала на газта) в първите 5 минути, за да може налягането на маслото да стигне до желаното ниво.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.
-
Община Пловдив отличена в конкурс за информационни технологии
-
Цацаров представя годишния доклад за работата на КПКОНПИ пред депутатите
-
3 г. затвор за рецидивист, бил и ограбил 95-годишен мъж в село Василовци
-
12 000 дози от ваксината срещу COVID-19 на "Модерна" пристигнаха у нас
-
Зрелищна панорамна снимка, направена от Пърси на Марс (Видео)
-
Земетресение с магнитуд 4,3 по Рихтер разтърси Хърватия тази нощ
-
Градинарство от угнила дървесина
-
Научете децата и кучетата да играят заедно
-
83 млади фермери подписаха договори по подмярката за стартова помощ
-
От 1 март стартира прием по мярка „Кризисно съхранение на вино“
-
Удължават до 12 март приема по мярката за информиране в лозаро-винарския сектор
-
Вечерната иглика се използва за лекарства и козметика
-
Следете нивата на прогестерон при опити за зачеване
-
Как да се справим със запушените млечни канали по време на кърмене?
-
Как зехтинът ни помага да заченем
-
Актрисата Манди Мур роди момченце
-
4 техники, с които да подобрите концентрацията на детето
-
Варненски лекари спасиха бебе, погълнало безопасна игла