Влиятелният украински вътрешен министър Арсен Аваков връчи оставката си
Влиятелният украински министър на вътрешните работи Арсен Аваков връчи днес оставката си, след като беше на поста от проевропейската революция на Майдана през 2014 г., - рекордно дълго участие в кабинета, въпреки няколкото скандала, с които се сблъска, предаде Франс прес.
Моля да получа право да се оттегля от поста вътрешен министър, е написал 57-годишният Аваков в официално писмо до парламента, публикувано от неговото ведомство. Оттеглянето му трябва да бъде одобрено с гласуване на депутатите, което се очаква скоро, съобщава БТА.
Аваков не посочва причини за оттеглянето си. Източник, близък до министъра, каза за АФП, че оставката може да е резултат от искане на президента Володимир Зеленски.
Много заможен бивш бизнесмен, Аваков беше назначен за министър в края на февруари 2014 г., след проевропейското въстание на Майдана, което завърши с бягството в Русия на тогавашния проруски президент и идването на власт на прозападни сили.
Аваков е единственият министър, който е още на поста си от онзи момент, въпреки смяната на правителства и президентските избори през 2019 г., спечелени от Зеленски.
Освен полицията, Аваков контролира националната гвардия, граничната охрана и службите за спешна помощ - това са неколкостотин хиляди въоръжени служители, което му дава значителна власт в украинската държава.
Опозицията и защитниците на човешките права на няколко пъти са настоявали за оставката му, защото министърът беше действащо лице в няколко скандала.
Той по-специално беше обвинен в корупция и в това, че си е затварял очите за редица злоупотреби на силите на реда, което министърът неизменно отрича.
Критиците му го упрекват и за провала на реформата в полицията, започната с много шум през 2015 г. с помощта на редица западни държави, но стигнала до мъртва точка.
Между другото, Аваков поддържа приятелски отношения с френското правителство, отбелязва АФП.
Под негова егида, Киев, който зависи от политическата подкрепа на Париж срещу Русия, подписа споразумения на стойност близо 2 милиарда евро за покупката на локомотиви, противопожарни автомобили и френски лодки, както и на хеликоптери, произведени от френско-германската група "Еърбъс Хеликоптерс".