На 14 юли за смъртта на двигателите с вътрешно горене

23.06.2021 22:53

Новите автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, може да имат само още 14 години живот в Европейския съюз, според нови правила за ограничение на вредните емисии, които Брюксел обсъжда в момента, пише Politico, цитирано от money.bg.

Още есента на 2019 г. "24 часа" писа, че Брюксел се разделя с двигателите с вътрешно горене през 2035 г. 

Трима високопоставени източника на изданието казват, че Европейската комисия обсъжда поставянето на цел за нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г. Детайлите предизвикаха недоволството на политически силните германски автомобилни производители.

"Това ще означава смърт не само на двигателя с вътрешно горене, но и на плъгин хибридите", казва Хилдегард Мюлер, директор на автомобилното лоби VDA.
Обсъжданите правила ще станат план от Зеления пакт, който цели постигане на въглеродна неутралност в Европейския съюз до средата на века. ЕК обсъжда до 2030 г. да наложи правила за 60% намаление на емисиите от автомобилите, спрямо настоящата цел от 37,5%. До 2035 г. намалението ще бъде 100%.

Ако променените рестрикции бъдат одобрени от Комисията — което ще разберем до 14 юли — ще трябва да получат одобрението и от отделните европейски държави и от Европейския парламент. Очаква се те да срещнат яростна опозиция от автомобилните производители, както и от държавите, които разчитат на индустрията.

Макар че множество автомобилни компании вече произвеждат електромобили, само Volvo и Volkswagen имат стратегии за преминаване изцяло към електрическа мобилност до края на десетилетието.

Audi, която е част от групата на немския гигант, също смята да спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2026 г. В същото време Daimler и BMW се смятат за най-малко подготвени за подобен преход.

Производителите и някои държавни членки настояват Европейският съюз първо драматично да увеличи инвестициите в зарядни станции. Европейската комисия пък се вижда принудена да действа по-бързо заради климатичните промени.

В рамките на Зеления пакт емисиите от транспорта трябва да намалеят с 90% до 2050 г. Предходната цел за намаление на емисиите от автомобилите с 37,5% бе одобрена през 2018 г. след дълги и тежки битки.

Но тъй като се смята, че средният им живот е около 15 години, то 2035 г. е крайната дата, до която продажбите на нови с бензинови и дизелови трябва да бъде забранени, за да бъдат постигнати целите до 2050 г.

Марош Шефчович, вицепрезидент на Европейската комисия, посочва, че финален вариант на текста все още не е одобрен. Но гледайки ръста на продажбите на електромобили, то "нещо, което изглежда амбициозно за 2025, 2030 или след това, може да не е чак толкова амбициозно, когато видим какво се случва на пазара".

Други от От страната и света

Дядо Коледовци на мотори зарадваха с подаръци близо 300 деца

Дядо Коледовци на мотори зарадваха с лакомства и подаръци над 300 деца по време на благотворителна коледна инициатива в община Петрич и в град Сандански

КМГ: Китай въвежда нови правила за ценообразуването на интернет платформите

Китай обяви нови правила за регулиране на ценовите практики на интернет платформите с цел насърчаване на иновациите и устойчивото развитие на платформената икономика, съобщава КМГ

Оставиха в ареста петима от наркобанда, пипната с над 10,3 кг канабис в Благоевградско (снимки)

Гранични полицаи от РДГП-Кюстендил разбиха организирана престъпна група за разпространение на наркотици. Акцията е от 17 декември и в нея са се включили служители от сектор „Оперативно-издирвателна

Един загинал и 27 ранени при катастрофи в страната за денонощие

Един човек е загинал и 27 са ранени при 22 пътнотранспортни пътешествия в страната през изминалото денонощие, съобщават на сайта на Министерството на вътрешните работи (МВР). Вчера около 8:30 ч

Ралица Паскалева: Понякога се чудя дали съм добър родител и човек

"Винаги си намирам кусури - дали съм достатъчно добър човек, добър родител, дали съм достатъчно добра в професията си", коментира пред Нова тв актрисата Ралица Паскалева

>