Защо изобщо трябва да местят музея на авиацията

16.06.2021 12:08
Експонати от музея на авиацията в Крумово. Снимка: 24 часа

Българската авиация безспорно има славни моменти в своята история и е чудесно, че има музей за самолетите, които е използвала нашата армия. Както и за родния принос в овладяването на Космоса. Този музей в момента е в Крумово, на десетина километра от Пловдив.

Сега обаче военното министерство е решило да го премести в Пловдив, дори се позовава на решение на правителството, взето още през 2018 г. (Вчера военният министър Георги Панайотов се срещна с кмета Здравко Димитров точно по този повод - б.р.)

Дотук добре, но ще трябва да се намерят отнякъде и 13 милиона лева, за да се придвижат въпросните исторически самолети от Крумово до жилищния район “Тракия” в Пловдив. А намирането обикновено минава през орязването на други, често пъти по-важни разходи.

И оправдано ли е изобщо подобно преместване? Няма ли да е много по-ефективно въпросните 13 милиона да се употребят за нещо по-належащо - нали военните все се оплакват от недостиг на средства? А до музея в Крумово може да се организира редовен транспорт за най-запалените фенове на авиацията. Лесно е.

Вярно, че музеят на авиацията и космонавтика във Вашингтон например е съвсем близо до Капитолия и Белия дом, но нищо не пречи нашият да си остане в Крумово. Това не го прави по-малко значим, ако има с какво да привлича любопитни посетители.

Други от Пловдивски

Колко протестираха в Пловдив – 10, 15, 30 хиляди?

От последните 10 години градът не помни толкова много хора от различни възрасти Мнозина от участниците се оплакваха от трудния живот "Пловдив се събуди – спи, дреме, бичи айляк

Наталия Киселова: Бюджетът не се оттегля, а се преработва

Към момента проектобюджетът за 2026 година не се оттегля, а се преработва. Това заяви бившият председател на Народното събрание Наталия Киселова в студиото на "Опорни хора" по Bulgaria ON AIR

Влакът, който подценяваме, може да е удобен и бърз

Железопътният транспорт в България остава в сянката на големите обещания за магистрали и скоростни пътища. А влакът, който, за съжаление, е силно подценяван в България от десетки години

Димитър Митовски: Като ученик минавах всеки ден през Капана – тогава доста запуснат и изоставен

В регионалните приложения "Рестарт" търсим известни хора, родени в съответния град, които в момента не живеят в него. Те разказват много емоционално за приятелствата от детството

Бина Харалампиева: Като дойдох в София, ми се видя сива – не цветна и красива като родния Пловдив

В регионалните приложения "Рестарт" търсим известни хора, родени в съответния град, които в момента не живеят в него. Те разказват много емоционално за приятелствата от детството

>