ЕК: Онлайн платформите да обменят данни за мерки срещу дезинформацията
Европейската комисия предложи днес допълнение към правилата за противодействие на дезинформацията онлайн. Предлага се платформите, които работят в ЕС, да обменят данни за предприети действия заради нарушения на правилата.
Досега в групата на присъединилите се към правилата са Гугъл, Фейсбук, Туитър, Майкрософт, ТикТок, Мозила, Световната федерация на рекламистите, Европейската асоциация на агенциите по комуникация. Отбелязва се, че други доставчици на онлайн услуги могат да се присъединят, ако пожелаят, съобщиха от Европейската комисия.
Според нея е необходимо участниците да положат допълнителни усилия, за да спрат паричните потоци към реклами, разпространяващи дезинформация. Предлага се те да се информират взаимно за установени ботове, фалшиви или завзети профили, организирани подвеждащи кампании.
Комисията настоява доставчиците на онлайн услуги да предоставят на потребителите ясни и лесни възможности да съобщят, когато попаднат на информация, вредна за обществото или за отделна личност. Платформите следва да дават повече видимост на проверена информация и да предупреждават потребителите, ако попаднат на информация, обявена за съмнителна след проверка за достоверност.
ЕК отбелязва, че е предоставила 11 млн. евро на служби на ЕС за противодействие на дезинформацията. Допълва се, че комисията ще опита да привлече още интернет платформи към прилагането на правилата.