Димитър Колев: Време е паветата да изчезнат, не издържат на натоварването

22.04.2021 08:11 Радко Паунов
До края на месеца теренът на бившата Гарнизонна фурна ще бъде разчистен, уверява районният кмет. Снимки: Авторът
Между ул. "Белица" и кв. "Прослав" се строят жилища масирано, без да има инфраструктура.

- Спокойствието и зеленината в район “Западен" са причина за масираното строителство на жилища

- Големият проблем е инфраструктурата около новите комплекси, които никнат

- Улица "Ген. Колев" е акцентът тази година - ще стане по-широка и нова, казва кметът на район "Западен"

Димитър Колев е трети мандат кмет на пловдивския район “Западен”. Роден е на 26 януари 1978 г. в Пловдив. Завършил е международни икономически отношения във ВТУ “Св. св. Кирил и Методий”, магистратура. 10 години работи в сферата на частния бизнес – мениджър в областта на туризма. От 2011 до август 2013 г. е общински съветник от ГЕРБ. После поема управлението на сочения за най-зелен и спокоен район.

- Г-н Колев, има ли вероятност започналото събаряне на бившата Гарнизонна фурна в Пловдив в един момент да спре и сградата да остане “оръфана”, а гледката - още по-отблъскваща?

- Не би следвало. Сградите от бившата Гарнизонна фурна почти са съборени, остана само основната - там, където навремето се е печал хлябът, но и тя ще бъде довършена. Искам да успокоя тези, които се притесняват, че събарянето може да спре - това няма как да се случи. До 10-ина дни всичко ще е изчистено. Започна събарянето и на комина, но той няма да се взривява. Багер с щик от горе до долу ще го смъкне.
Няма нужда от
контролирани
взривове. До
края на месеца
теренът ще е
разчистен
и е възможно да започнем да караме там пръст, за да заравняваме. Ръждивата и отблъскваща ограда ще се премахне. Мястото ще се отвори.

- Кога живеещите ще могат да посещават новия парк на мястото на Гарнизонната фурна?

- Тази година предвиждаме разчистване на терена. В движение ще преценим какво може да се направи - алейка, пейка. Самото изграждане на парка ще бъде догодина. Трябва да преценим самата територия след премахването на сградите - дали ще има възможност за детска площадка. Имаме идейна разработка. Но категорично там ще е паркова среда.
Миналата година правихме подробен устройствен план на кв. “Христо Смирненски”. Този терен е заложен за озеленяване и нищо друго не може да се направи.

- Не съжалявате ли, че можехте да го направите преди три години?

- Тогава беше различно. Хората не бяха наясно. Имаше говорене за превръщането на Гарнизонната фурна в културен център. Но след като мина време, гражданите видяха, че сградата е много опасна и нищо не става от нея.
Убеден съм, че
новият парк ще
отвори гледката
и хората наистина ще се наслаждават.

- С какви средства разполагате тази година и къде ще ги насочите?

- Имаме 400 000 лв. за ремонт на улици и веднага след Великден започваме от ул. “Ясна поляна”. Тя свързва бул. “Копривщица” със Спортния диспансер. Ще направим цялостно преасфалтиране, имаме договор с ВиК и ще се смени водопроводът. Отстрани ще бъдат оправени тротоарите пред блоковете, на две -три места ще има джобове за паркиране. Реално ще се обнови цялата зона.

- Но пловдивчани все по-трудно шофират по ул. “Хаджи Димитър” и “Царевец”. Паважът е толкова нагънат, че автомобилите едва пълзят, за да не се разбият. Кога ще бъдат ремонтирани тези две важни улици?

- “Хаджи Димитър” и “Царевец” са ми болна тема. Най-много настоявам да се премахнат паветата от тях. Това обаче
трябва да върви
паралелно с
изграждането на
транспортния
подлез
“Модър-Царевец”
В общината знаят този проблем и работят по въпроса. Как ще се реконструират тези две улици - със заем или от местния бюджет, ще решават. Проектът предвижда по “Хаджи Димитър” и “Царевец” да се премахнат паветата и да се ремонтират тротоарите.

- Въпросът е кога?

- Ако не се направят с пускането на “Модър-Царевец”, новото пътно съоръжение ще си загуби ефекта. Паважът вече е невъзможна настилка. Така е и ул. “Генерал Колев”, за която общинският съвет гласува почти 1 млн. лв.
Там предвиждаме асфалт, ремонт на тротоарите и около 100 нови места за паркиране. Единият от проблемите е, че трудно се разминават два автомобила по нея, тъй като от едната страна има много спрени коли. Другият е, че “Ген. Колев” е много тясна. Реконструкцията предвижда разширение. Моето мнение е, че паветата навсякъде трябва да се премахнат.

- Няма ли да ви упрекнат? Мнозина казват, че тази настилка е вечна, проблемът е, че не се пренареждат каменните блокчета и оттам идват неравностите.

- Проблемът не е в това кой ги реди и как, а в тежката техника, която минава през тях. Едно време не е имало такъв огромен поток от автомобили. Сега освен големите камиони, които минават по тях, автобусите на градския транспорт също ги разместват. На ул. “Хаджи Димитър” и в момента правим ремонт, но след няколко седмици пак ще е същото. Винаги около спирките е нагънато. Самата настилка не издържа на тежестта.

- С какво е толкова ценен “Западен”, че така интензивно се застроява, а движението става все по-натоварено?

- Факт е, че районът е предпочитан за живеене и се строи. Факт е също, че има и много новодомци, откъдето и трафикът се натоварва. Да не забравяме, че “Пещерско шосе” е една от входните артерии на Пловдив. Оказва се, че голяма част от новите жилища, които се строят,
не са само за
инвестиция, а
реално в тях
живеят хора,
дошли от
Хасково,
Кърджали,
Смолян. Виждаме го по регистрационните номера на колите им.

- Няма ли опасност спокойният доскоро район “Западен” да се пренасели с тези темпове на застрояване?

- Не би следвало. Вдигат се високи сгради около големите булеварди, но във вътрешността на района виждаме много еднофамилни къщи и по-малки кооперации.

- Между ул. “Белица” и кв. “Прослав” никнат кооперации като гъби. Това означава ли, че двата квартала ще се свържат скоро?

- Строи се, но и там сградите са до 15 метра. Между тях са нови къщи.
- Те обаче изникват на полето. Как ще живеят тези хора без инфраструктура?

- Това е големият проблем. Промените в Закона за устройство на територията са категорични - за да вземеш разрешение за строеж, трябва да има задължително път. Това до някаква степен ще урегулира нещата. Истината е, че прокарването на инфраструктура е скъпо начинание и общините трябва да започнат да търсят финансиране. Голямото предизвикателство за кметовете е именно прокарването на пътища около новорастящите комплекси. Право на хората е да си построят къща или кооперация. Общините се задъхват да направят инфраструктура.

- Кой от тазгодишните ви обекти ще се превърне в емблема на район “Западен”?

- Досега всяка година имахме значими придобивки - парковете “Розариума”, “Акациева горичка”, “Мир”, както и този в “Прослав”. Тази година акцентът ще е по-различен - реновирането на ул. “Ген. Колев”. До края на декември ще е готова.

Други от Пловдивски

Каква е истината за освобождението на Пловдив

Нелепо е да се твърди, че турците сами са напуснали града – напротив, готвели са пълното му опожаряване На днешния ден, вместо да спорим и сипем хули, е редно да отдадем почит  на онези

Областният управител на Пловдив: Когато даряваш, ти ставаш по-богат

Областният управител на Пловдив Илия Зюмбилев пожела здраве, мир и просперитет на всички жители на региона по случай Коледа и Нова година. Той призова хората да даряват, защото така стават по-богати

Кирил Борисов: Брендо идва в България и си отива в зависимост от работата, която има

Брендо идва в България и си отива в зависимост от ситуацията, в която се намира, в зависимост от работата, която има. Това коментира журналистът от "24 часа" Кирил Борисов пред Нова тв

Зам.-кметът Стефан Стоянов си събра багажа - губи ли Пловдив без него?

Минава за един от най-образованите и интелигентни управници Той е човек с десни убеждения, макар да не е член на ГЕРБ След 12-годишно управление на европейските политики и образованието в Пловдив

Кандидатът за кмет на Пловдив от ПП-ДБ проф. Ивайло Старибратов: Приходите от данъци спадат, защото хората нямат доверие на управлението (видео)

Всички от моя род преди мен са дали нещо на града и смятам, че и аз мога да допринеса със своите сили да подредим собствения си дом Поддръжката на инфраструктурата – пътища, тротоари, озеленяване

>