Над 122 милиона лева е обемът на дигиталната реклама в България през изминалата година

17.05.2020 18:06

19,4% e ръстът на нетния обем на инвестициите, според проучването AdEx 2019 на IAB България

Нетният обем на дигиталната реклама в България през 2019 г. достига 122,1 милиона лева, според традиционното проучване AdEx, провеждано от IAB България в партньорство с ИПСОС. Това е ръст от 19,4% в сравнение с предходната година. Традиционно най-голям дял от пазара – 71% запазва сегментът „дисплей реклама“, като през 2019 г. достига 87,1 милиона . AdEx 2019 отчита 3,2% ръст на инвестициите в български медии, като общият нетен обем в локални пъблишъри е 35 милиона лева.

Най-голям скок в инвестициите се наблюдава в категорията „нейтив реклама“, която макар да представлява едва 4% от общия обем на пазара, отчита ръст от 47,3% в сравнение с 2018 г., достигайки обем от 4,4 милиона лева. 24% от общите инвестиции в дигитална реклама през 2019 г. са направени в категория „търсене“, която запазва дела си, но отчита ръст от над 19% в сравнение с предходния период.

Видео форматите за поредна година привличат повече инвестиции и съставляват 38% (33,3 мил. лв.) от най-голямата категория на нашия пазар – „дисплей реклама“. 32,7 милиона лева са инвестирани в сошъл форматите в същата категория, като основната част - 32,1 милиона лева, са вложени в социалната мрежа Facebook. Значителен ръст бележат и програматик форматите, които съставят 69% от категория „диспей реклама“. В това число е включена и рекламата в екосистеми на Google и Facebook, които макар и затворени, предоставят автоматизирани механизми. Над половината инвестиции – 52,2млн. са в рекламната мрежа на Google, следвани от тези във Facebook, които са близо една трета от програматик пазара в България- 32,1млн.

„Пазарът на дигитална реклама у нас за поредна година отбелязва стабилен ръст в крак с глобалните тенденции, които наблюдаваме“, споделя Чавдар Димов, мениджър пазарни проучвания в Икономедиа и ръководител на комисията за проучвания на IAB България. „Дисплей рекламата продължава да е най-големият сегмент на българския пазар, като тежестта на видео форматите стабилно се засилва. Макар международните играчи да затвърждават силните си позиции, локалните пъблишъри успяват да предложат решения, които да достигнат ефективно до българските потребители. Благодаря на всички участници в тазгодишното издание на проучването, на колегите от IAB и ИПСОС, с които работихме по проекта, както и на колегите от БАКА, които ни подкрепят за втора поредна година“, допълва г-н Димов.

За Проучването AdEx:

AdEx е единственото проучване, което представя нетния обем на инвестициите в дигиталната реклама в България. От 2010 г. насам, проучването проследява нетния пазар в основни категории на интернет рекламата – дисплейна, търсене, обяви и справочници, нейтив и PR и др. AdEx оценява локалните инвестиции във Facebook, YouTube и Google search, като за целта IAB България кани за участие издатели и рекламни агенции. Партньор на проучването и тази година е ИПСОС България – една от най-големите агенции за маркетингови изследвания в глобален мащаб. Българската вълна на проучването се включва и в AdEx Benchmark Survey на IAB Europe, с което организацията представя общата картина на европейския пазар на дигитална реклама.

За Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria)

IAB е най-голямото глобално сдружение на медии, агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес. Локални IAB организации има в 46 държави на 6 континента. Компании от целия свят участват в разработването и прилагането на стандарти в онлайн бизнеса и работят за развиването на дигиталната индустрия, сигурността на личните данни и електронните политики, като същевременно консултират и помагат за това и на институции като Съвета на ЕС и сената в САЩ. Сред членовете на глобалната IAB организация са Google, Facebook, Disney, Fox Networks, LinkedIn, AT&Т и др. Interactive Advertising Bureau Bulgaria (IAB Bulgaria) е лицензиран представител на IAB за България от 2009-та година.

Други от От страната и света

Токът за бизнеса утре поевтинява с 10 процента

При средна цена от 210,29 лева (без ДДС) за мегаватчас e търгувана днес електроенергията на Българската независима енергийна борса (БНЕБ) в пазарен сегмент "Ден напред"

БНБ: Жилищните кредити у нас нарастват с близо 28% до над 32 млрд. лева

Жилищните кредити, отпуснати от банките у нас, нарастват с 27,7 на сто на годишна база до 32,14 млрд. лева към края на месец ноември, сочат данните на Българската народна банка (БНБ)

Хванаха дрогирани шофьори в Добричко

Пиян и дрогиран шофьор, карал по обяд в Добрич, е задържан, съобщават от Областната дирекция на МВР. На 22 декември, около 12:40 часа в град Добрич е спрян за проверка лек автомобил „Ауди"

За деня 18 шофьори са дали положителен тест за алкохол, а 4 - за наркотици

В рамките на изминалия ден с а установени общо 18 водачи, качили се зад волана след употреба на алкохол – 11 от тях са шофирали след употреба на алкохол от 0,5 до 1,2 промила, а други 7 - с над 1

Прокурорът Асен Василев осъди прокуратурата за рекордните 350 хил. лв.

Прокурорът от Велинград Асен Василев осъди прокуратурата да му плати обезщетение от 350 000 лева за незаконно водено срещу него дело. Той е завел искове за близо 1 млн

>