Гиганти обявиха рекламен бойкот на “Фейсбук”

01.07.2020 21:33
Приходите на "Фейсбук" може да пострадат сериозно заради бойкота на големите компании.

Социалната мрежа не се справяла с езика на омразата

“Фейсбук” е подложен на изключително голям натиск от страна на индустриални гиганти в САЩ, които обявиха рекламен бойкот на социалната мрежа. Над 160 от най-големите компании, сред които “Кока-кола”, “Веризон”, “Майкрософт”, “Адидас”, “Форд”, “Старбъгс”, “Таргет”, “Юниливър”, “Пума” и други, застанаха зад призива “Спрете омразата заради печалби”. Те се разбраха през юли да спрат да купуват реклама във “Фейсбук”.

Причината е, че според тях социалната мрежа не е способна да спре езика на омразата и не успява навреме да премахне постове с расистко съдържание. Кампанията започна да набира скорост след убийството на чернокожия Джордж Флойд от полицията. В момента тя се готви да прерасне в глобална, като включи фирми и от други континенти.

Около една трета от най-големите марки на света ще изтеглят рекламите си или поне го обмислят, показва проучване на Световната федерация на рекламодателите, цитирано от в. “Файненшъл таймс”. От реклами “Фейсбук” печели около 70 млрд. годишно.

В неделя компанията на Марк Зукърбърг обяви, че ще си сътрудничи с експерти и гражданското общество, за да развие още инструменти за борба с речта на омразата. Компанията каза още, че инвестициите ѝ в изкуствен интелект ѝ позволяват да открива 90% от изказвания в този дух още преди да са докладвани от потребителите. Ще бъде забранено и рекламирането на постове, които твърдят, че хората от определена раса, религия, сексуална ориентация или с определен имиграционен статут са заплаха за общественото здраве или безопасност.

В сряда социалната мрежа мина в действие, като закри стотици акаунти, групи и страници, свързани с десни екстремисти. Някои от тях са замесени в безредиците в САЩ миналия месец.

Става дума най-вече за радикалното движение “Бугалу”, чиито активисти зоват за разгаряне на нова гражданска война и призовават за насилие над цивилни, полицаи, служители на институции.

Според в. “Уолстрийт джърнал” обаче големите компании в САЩ опитват да превърнат социалните мрежи в средство за политическо следене.

Социалната мрежа не се справяла с езика на омразата

Други от От страната и света

Йордан Цонев за цените и спекулата: Правителството трябваше да е по-твърдо

Пред Радев зам.-председателят на ДПС даде за пример Гърция, където изпълнителната власт не само се договорила с търговските вериги, но и санкционирала с 1 милиард евро за необосновани

Възстановено е движението през ГКПП Кулата - Промахон

Възстановено е движението за МПС над 12 т по път I-1 /Е-79/ София – Кулата при км 441, през ГКПП Кулата – Промахон. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура"

Тюлен монах се появи във Венецианската лагуна

След делфина Мимо във Венецианската лагуна беше забелязано и друго морско създание, наподобяващо на тюлен монах, предаде АНСА, цитирана от БТА. Създанието беше заснето да плува близо до остров Лидо

САЩ отхвърли офертата на Xtellus за активите на „Лукойл“

САЩ отхвърлиха офертата на група, водена от американската банка Xtellus Partners, за придобиване на чуждестранните активи на руската петролна компания „Лукойл", предаде Ройтерс, цитирана от БГНЕС

Иван Костов пред пълна аула в СУ: Смяната на лицата не променя системата, трябва ясна цел (Снимки)

Смяната на лицата не променя системата, тя се променя само с ясна, проверима институционална цел: днес това е независима съдебна власт. Това каза бившият премиер Иван Костов

>