Толсистемата категорично тръгва на 1 март
Има напрежение, от гледна точка на времето, което остава. Браншът казва, че няма достатъчно време, че няма бордови устройства - към момента по информация има сключени договори за над 7000 бордови устройства, каза проф. Олег Асенов, член на УС и АПИ, пред БНТ.
Има напрежение в бранша, защото на нас ни се представиха условия, които не ни дават възможност да имаме право на избор по отношение на договорите. Т.нар. доставчици на декларирани данни се явяват монопол на пазара, нямаме опция да избираме. Коментира се още една допълнителна такса за GPS устройствата, каза Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.
Тук не говорим за наем. Устройствата се предлагат срещу месечен абонамент - доставчиците нямат право да изискват от нас да заплащаме такса за поддръжка на тези устройства, защото държавата им плаща 7%, но няма как ние като потребители на услугата да заплащат едни 15 млн. годишно, каза още Милтенова.
Няма монопол - има 2-ма доставчика. Или под наем, или със закупуване може да се придобият устройствата. Категорично стартът е на 1 март. Достатъчно време моделът, по които са се събирали пътни такси, не е отговарял на инфраструктурата, коментира проф. Асенов.