Предвиждат създаването на различни електронни паспорти в туризма

14.02.2020 12:06
Николина Ангелкова Снимка: Архив

Министър Николина Ангелкова заяви по време на седмата годишна среща на Националния борд по туризъм /НБТ/, че се очаква представителите на бизнеса чрез Министерството на туризма да могат да се възползват от новата оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност"/ОПИК/ за дигитализацията в туризма.

Предвижда се създаването на различни електронни паспорти, образно казано, на местата за настаняване и хранене, както и други опции, важни за бизнеса за дигитализация. Сега се работи по оперативната програма с Министерството на икономиката, за да може тези дейности, които се заложат, да са максимално полезни за бизнеса, допълни министърът.

Следващият програмен период туризъм е намерил своето място в Споразумението за партньорство и е ключов приоритет в част "туризъм" и "култура", което ще даде сериозна възможност на всички да се възползваме от новите програми "Региони в растеж" и ОПИК, допълни министърът.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова напомни по време на форума, че още преди два месеца е създаден специален ресор в СО - за насочване на усилията за по-активна дигитализация и използването на технологиите в развитието на града и за координация с бизнеса. Фандъкова информира, че чрез Стратегията за дигитална трансформация, която сега се обсъжда в Столичния общински съвет, се цели подкрепа и работа за намаляване на административната тежест за хората и бизнеса.

Целта е услуги, които не са дигитални, спешно да се дигитализират, както и това администрацията на общината да не изисква от хората документи, които тя самата издава.

Друг общ акцент в изказването на министърАнгелкова и на столичния кмет бе свързан с подготовка на национален туристически бранд. Бранд "България" и логото са важни и се надявам на предложения от бранша, обърна се министърът към бранша, като акцентира върху важността на това как страна ни се представя и как искаме тя да се възприема като туристическа дестинация. Фандъкова обяви, че още тази година започва заедно с екипа си работа по подготовката за създаване на продуктов бранд на София и също покани бранша да се включи в тази дейност.

Поли Карастоянова от НБТ предложи експертизата на членовете на организация при разработването на концепцията за специален туристически бранд на София като видима и значима европейска дестинация. По думите й, София трябва да лидира този пилотен проект и в него да бъде вграден в умален модел и голямата концепция, която с министър Ангелкова, да бъде подготвена като цялостен национален бранд.

Други от От страната и света

Първа пролет - първи избори, Нова година - нов служебен премиер

Отварят Изборния кодекс без видим консенсус за нищо, но машините остават принтери На 22 или 29 март ще е най-вероятната дата на предсрочните парламентарни избори

Православен календар за 17 декември, вижте кой празнува имен ден

Св. прор. Даниил и св. 3 отроци Анания, Азария и Мисаил Когато Йерусалим бил превзет от вавилонците, цар Навуходоносор избрал измежду пленение юдеи най-красивите и най-умните, за да му служат

Само в "24 часа" на 17 декември: VIP игри за деца: плащай или си слабак!

Само в "24 часа" на 17 декември четете:  Търси се кой да вложи 1 млрд. евро в "Топлофикация" на концесия или с публично-частно партньорство Седем се състезават за европейски прокурор

След 5 дни дебати гръцкият парламент одобри бюджета за 2026 г.

Гръцкият парламент одобри бюджета на страната за 2026 г. след петдневни дебати, завършили тази вечер с изказвания на партийните лидери и електронно поименно гласуване

Седем се състезават за европейски прокурор, сред тях заместничка на Гешев и вечен кандидат (Обзор)

Мандатът на Теодора Георгиева, която от месеци е отстранена заради проверка, изтича в края на юли Окончателното назначаване се прави от Съвета на ЕС Седем са кандидатите за български европейски

>