Пуснаха от 3-ия път поръчката за градския транспорт на Пловдив. Петко Ангелов: Обмислям дали да участвам
- Завишени критерии за екологични автобуси и такива с платформи за хора с увреждания са напът да откажат превозвача
- Колко от вас ползват градски автобуси, попита съветниците Слави Ангелов и само няколко души вдигнаха ръце
Чак на третия път общинските съветници на Пловдив дадоха картбланш на кмета Костадин Димитров да обяви обществена поръчка за избор на превозвач по 29-те линии на градския транспорт за следващите 10 години.
На предишните две заседания те отхвърляха предложението, че този период е твърде дълъг и че може транспортът да попадне в ръцете само на един оператор.
Този път предложението събра внушително мнозинство от 37 гласа при нужни 26, след като вчера кметът завиши изискванията към потенциалните участници.
А те са 40% от автобусите да бъдат с висок екологичен клас (а не 34%), поне половината возила по всички линии да бъдат с платформи за хора с увреждания, а по маршрутите 1 и 6 - всичките. Минималната температура в рейсовете трябва да е 18 градуса, а шофьорите да са прилично облечени.
Веселка Христамян от ПП-ДБ поиска "чистите" автобуси да бъдат 48%, а всички рейсове да са с климатици и с оборудване за електронно таксуване. Предложението й обаче не събра нужните гласове.
Зам.-кметът по транспорта Александър Държиков предупреди съветниците, че "ако не започнем процедурата, стоим в разкрачено положение от година и половина". Това е така, защото бяха прекратени договорите с превозвачите заради неизпълнение на курсове и обслужването на линиите бе възложено временно на "Автобусни превози" и "Меритранс" на Петко Ангелов и Татяна Златанова. Но срокът и на тези контракти изтича.
"Нямаме алтернатива", заяви Илия Гатев от "Независими за Пловдив". А Спас Шуманов от ГЕРБ призова всички да гласуват. "Длъжни сме да осигурим качествена услуга за хората на Пловдив", каза той.
Слави Георгиев от ГЕРБ подложи съветниците на тест. "Колко от вас ползват градски транспорт", попита той. И в отговор се вдигнаха само няколко ръце.
Веселин Маневски от същата група припомни какво надбягване между автобуси е имало по спирките и гонене по булевардите, когато превозвачите бяха няколко и работеха в конкуренция за пътници.
"Обмислям дали да участвам в конкурса при тези завишени критерии", коментира след гласуването превозвачът Петко Ангелов. За 29-те линии са нужни 260 автобуса. "Набавянето им е огромна инвестиция", допълни той.