Влакът, който подценяваме, може да е удобен и бърз
Железопътният транспорт в България остава в сянката на големите обещания за магистрали и скоростни пътища. А влакът, който, за съжаление, е силно подценяван в България от десетки години, е стабилен гръбнак на всяка модерна икономика.
Предимствата са толкова очевидни, че понякога звучат банално - екологичен масов начин за придвижване на хора и товари и няма задръствания. Стига да има модерни влакове и релси, по които да се движат. Уви, и двете в България липсват - поне засега. Но е повече от добре, че най-после дойде времето да се поръчат нови влакове и да вървят няколко проекта за оправяне на трасетата. А предлаганият закон, който спира нелоялната конкуренция на автобусите, е добре дошъл.
Във времето, когато Европа говори за декарбонизация, енергийна ефективност и сигурни доставки, България може да покаже, че е в крак със съвременните тенденции, а не остава във времената на железницата на барон Хирш.