"Спаси София" кани Терзиев на преговори за реформата в паркирането
Предлагаме 60% от средствата за паркиране да отиват за ремонт на тротоари и изграждане на паркинги, отговори Симеон Ставрев от ПП-ДБ
Групата на "Спаси София" в Столичния общински съвет покани кмета на столицата Васил Терзиев и общинските съветници от ПП-ДБ на преговори за реформата за паркиране. Причината е, че вече има два доклада с предложения за промени. Единият е на "Спаси София", другият - на Терзиев и ПП-ДБ.
"Четири месеца след нашия доклад кметът предлага слаба версия на реформа, а София има нужда от смели стъпки. Според нас в предложението на кмета има 3 дефицита. Първо липсва ограничение на местата за служебните абонаменти, докато ние предлагаме тройно ограничение - освен увеличаване на цената, ограничаваме броя им до 10% от всяка подзона и намаляваме максималния брой места до 3, на които има право всяка институция. Нашата цел е да се освободят улиците и да има повече паркоместа за живеещите в центъра. Липсва и червена зона, каквато ние предлагаме и тя ще реши проблема с паркирането в историческия център, където в момента хората, които живеят не могат да намерят място за паркиране. Освен това в предложението на кмета и на ПП-ДБ цените за винетните стикери за живеещите в зоните скачат четворно, а ние предлагаме по-ниско увеличение", обясни общинският съветник от "Спаси София" Андрей Зографски.
По думите му предложението на Терзиев и ПП-ДБ са "плаха стъпка и единствено удвояване на цените без видими ефекти".
В отговор Симеон Ставрев от ПП-ДБ, който е един от вносителите на другото предложение, заяви, че те предлагат 60% от приходите от паркиране да остават в общината, която да ги инвестира в ремонт на тротоари и изграждане на паркинги.
Той подчерта, че предложенията са базирани на данни от ЦГМ и от анкетата, инициирана от кмета, в която са участвали над 22 000 софиянци. Ставрев призова гражданите да се включат в общественото обсъждане, което тече в момента, за да може след това да се направят корекции.
Регулацията на служебните абонаменти за паркиране щяла да стане през повишването на цената, която щяла да откаже част от ползващите услугата.
По-рано от "Синя София" също обявиха, че е необходима реформа в паркирането, разширение на обхвата на зоните, ограничаване на служебните абонаменти и удължаване на работното време, но тепърва ще обмислят кои предложения да подкрепят.
От групата на БСП се обявиха категорично против промените.
"София не може да се превърне в един голям платен паркинг. Вместо да строим паркинги и да подобряваме градския транспорт, за да стимулираме хората да го ползват, се предлага най-лесното - да бръкнем в джоба на софиянци", заяви председателят на групата на БСП в СОС и шеф на транспортната комисия Иван Таков.