БДЖ: Помогнете ни да запазим влаковете чисти (Снимки)

01.08.2025 16:26
Отпадъци по седалките и пода, разляти напитки, лепкави петна от сладкиши, дъвки, фасове и дори натрупани торби с боклук, които никой не си прави труда да изхвърли - това заварвали служителите на БДЖ в края на курса на влака.
Вагоните сутрин излизали от депотата почистени, посочват от компанията.

Отпадъци по седалките и пода, разлети напитки, лепкави петна от сладкиши, дъвки, фасове и дори натрупани торби с боклук оставяли след себе си пътниците, твърдят от компанията

Снимки от купе във влак по линията София - Горна Оряховица  -Варна, пътувал на 29 юли, показват покъртителна гледка - разсипани храни и напитки, боклуци по седалките и пода, сякаш става дума за изоставен обект, а не за превозно средство, в което са пътували десетки хора. Такива сигнали не са инцидентни, а вече ежедневие, съобщиха от БДЖ.

„Все по-често се сблъскваме с пътуващи, които не само не пазят, но и съзнателно рушат. Това не са изолирани случаи, а тенденция, която се засилва", казват превозвача. 

От дружеството апелират пътниците да проявяват отговорност и елементарно уважение към останалите хора във влака и към труда на служителите. Според БДЖ състоянието, в което се оставят вагоните, противоречи на всякакви норми на обществен ред, култура и взаимно зачитане.

Въпреки ограничените си ресурси и амортизирана част от подвижния състав, дружеството полагало сериозни усилия за редовно почистване на вагоните. Това изисквало не само значителен човешки ресурс, но и все повече средства – за сметка на планирани инвестиции. „Поддържането на хигиена във влаковете е усилие, което трябва да е споделено. Не можем и не искаме да поставяме чистач във всяко купе", казват още от компанията.

Сред най-често срещаните проблеми са изхвърлени отпадъци по седалките и пода, разляти напитки, лепкави петна от сладкиши, дъвки, фасове и дори натрупани торби с боклук, които никой не си прави труда да изхвърли. Резултатът - отблъснати пътници и масови оплаквания за липса на хигиена, които нерядко не са по вина на БДЖ, а на самите пътуващи.

Има случаи, в които влак тръгва почистен от началната гара и само след едно-две спирания е в пълна разруха, разказват служители от поддръжката. Те посочват, че понякога почистването на един вагон след курс отнема часове – усилия, които отиват напразно, ако няма съпричастност от пътниците.

БДЖ обещават да продължат с подобряването на условията за пътуване. „Всяко усилие от наша страна има смисъл, само ако и пътниците го подкрепят. Чистотата не е въпрос само на метли, а най-вече на култура", посочват от превозвача.

Други от От страната и света

Европейският енергиен форум, ръководен от Цветелина Пенкова, отбеляза 30 години

Европейският енергиен форум (EEF) отбеляза своя 30-годишен юбилей с официално събитие в Европейския парламент в Брюксел, което събра представители на европейските институции, индустрията

Вижте как теглят танкера "Кайрос" към Бургаския залив (Видео, снимки)

Три влекача теглят танкера "Кайрос", който беше заседнал край Ахтопол.  Операцията започна около 9:45 ч. в понеделник. Танкерът трябва да бъде откаран до Бургаския залив

Коледен концерт на Общинския младежки дом на 17 декември в Доходното здание

Общинският младежки дом в Русе организира традиционния си Коледен концерт на 17 декември 2025 г. от 18 часа в Голямата зала на Доходното здание. Публиката ще има възможност да се наслади на богата и

Украински шофьор почина при катастрофа на магистрала "Струма"

Украински шофьор почина при катастрофа на автомагистрала "Струма" в неделя, съобщиха от ОДМВР - Кюстендил. Пътният инцидент е станал в близост до пътен възел „Дупница – Юг" на АМ „Струма"

Мъртъв мъж е открит в градската баня в Кюстендил

Мъртъв мъж е открит в градската баня в Кюстендил, съобщиха от ОД на МВР. В неделя в сградата на обществена баня в Кюстендил е открит трупът на 33-годишен местен жител

>