БДЖ: Помогнете ни да запазим влаковете чисти (Снимки)

01.08.2025 16:26
Отпадъци по седалките и пода, разляти напитки, лепкави петна от сладкиши, дъвки, фасове и дори натрупани торби с боклук, които никой не си прави труда да изхвърли - това заварвали служителите на БДЖ в края на курса на влака.
Вагоните сутрин излизали от депотата почистени, посочват от компанията.

Отпадъци по седалките и пода, разлети напитки, лепкави петна от сладкиши, дъвки, фасове и дори натрупани торби с боклук оставяли след себе си пътниците, твърдят от компанията

Снимки от купе във влак по линията София - Горна Оряховица  -Варна, пътувал на 29 юли, показват покъртителна гледка - разсипани храни и напитки, боклуци по седалките и пода, сякаш става дума за изоставен обект, а не за превозно средство, в което са пътували десетки хора. Такива сигнали не са инцидентни, а вече ежедневие, съобщиха от БДЖ.

„Все по-често се сблъскваме с пътуващи, които не само не пазят, но и съзнателно рушат. Това не са изолирани случаи, а тенденция, която се засилва", казват превозвача. 

От дружеството апелират пътниците да проявяват отговорност и елементарно уважение към останалите хора във влака и към труда на служителите. Според БДЖ състоянието, в което се оставят вагоните, противоречи на всякакви норми на обществен ред, култура и взаимно зачитане.

Въпреки ограничените си ресурси и амортизирана част от подвижния състав, дружеството полагало сериозни усилия за редовно почистване на вагоните. Това изисквало не само значителен човешки ресурс, но и все повече средства – за сметка на планирани инвестиции. „Поддържането на хигиена във влаковете е усилие, което трябва да е споделено. Не можем и не искаме да поставяме чистач във всяко купе", казват още от компанията.

Сред най-често срещаните проблеми са изхвърлени отпадъци по седалките и пода, разляти напитки, лепкави петна от сладкиши, дъвки, фасове и дори натрупани торби с боклук, които никой не си прави труда да изхвърли. Резултатът - отблъснати пътници и масови оплаквания за липса на хигиена, които нерядко не са по вина на БДЖ, а на самите пътуващи.

Има случаи, в които влак тръгва почистен от началната гара и само след едно-две спирания е в пълна разруха, разказват служители от поддръжката. Те посочват, че понякога почистването на един вагон след курс отнема часове – усилия, които отиват напразно, ако няма съпричастност от пътниците.

БДЖ обещават да продължат с подобряването на условията за пътуване. „Всяко усилие от наша страна има смисъл, само ако и пътниците го подкрепят. Чистотата не е въпрос само на метли, а най-вече на култура", посочват от превозвача.

Други от От страната и света

Атанас Зафиров: На този етап няма причина да излизаме от властта

Всичко, което договорихме със социалните партньори и с обществото, е факт в новия проект за бюджет, така че на този етап няма причина да преосмисляме нашето участие в управлението

Ексслужител на американската агенция за борба с наркотиците арестуван за връзки с картел

Бивш високопоставен агент на Американската агенция за борба с наркотиците (ДЕА/DEA) и негов съучастник са обвинени в заговор за пране на милиони долари и придобиване на оръжия и експлозиви от военен

10 отбора готвят рибена чорба по семейни рецепти на площада в Шабла

10 отбора участват в третото издание на Празника на рибената чорба в Шабла днес - на Никулден, на площада пред читалището.Тази година приоритет в участието имаха кулинари-именици

Обилен дъжд наводни пътища в Царево

Обилни валежи през изминалата нощ предизвикаха локални и временни наводнения по някои пътни участъци в района на Царево, съобщиха от общината. В по-ниските точки на пътната мрежа

Тома Биков: България се нуждае от структурни реформи

България се нуждае от структурни реформи, но за да ги правиш трябва да имаш мандат за това. Това заяви депутатът от ГЕРБ-СДС Тома Биков в предаването „Денят започва с Георги Любенов" по БНТ

>