По инициатива на МОН практика "Утринна история" започва за 300 деца в яслите

16.07.2025 12:38
СНИМКА: Пресцентър на министерството на образованието и науката
СНИМКА: Пресцентър на министерството на образованието и науката

Близо 300 деца от 15 детски градини на пет области бяха включени тази учебна година в пилотния старт на педагогическа практика „Утринна история", създадена по инициатива на МОН. Резултатите бяха отчетени в Плевен на заключителна работна среща. Това съобщиха от пресцентъра на министерството на образованието и науката. 

Иновативната образователна програма за малки деца в яслени групи се осъществява чрез съвместна работа на медицински и педагогически специалисти в страната. В основната й е увлекателна история, на базата, на която се провеждат и практически занимания. Инициативата надгражда предходната практика - „Утринна приказка". Целта и на двете е да се подобри адаптацията на децата, да се подпомогне индивидуалното им развитие и и създаване на по-добра образователна среда.

Тази учебна година в „Утринна история" бяха включени детски градини от Велико Търново, Пазарджик, Плевен, Сливен и София. В тези области от учебната 2024/2025 година започна и прилагането на „Утринна среща" в първи клас с участието на деца и начални учители. При тази практика всяка сутрин учебният ден започва със споделяне между учители и ученици, което стимулира въображението на децата и им помага да се социализират. Тази практика е полезна за по-бърза и по-добра адаптация на децата от предучилищните групи в първи клас, като чрез нея те развиват и умения за общуване.

В рамките на работната среща в Плевен, която се организира съвместно от МОН, РУО, Община Плевен и детски градини, участниците споделиха резултати от прилагането на педагогическите практики. Предвижда се тези иновативни образователни програми да продължат и през следващите учебни години.

В работната среща участваха Ваня Георгиева, началник на отдел „Организиране, планиране и отчитане" в дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН, Албена Тотева, началника на РУО – Плевен, Елина Димитрова – заместник-кмет „Хуманитарни дейности" в община Плевен, авторите на педагогическата практика „Утринна история" – проф. д-р Даниела Тасевска и доц. Д-р Емил Бузов от ВТУ „Св. Св. Киприл и Методий", експертите по предучилищно образование от пилотните области, както и екипите от детските градини с яслени групи от посочените области, апробирали практиката.

Други от Просветни

Синдикат "Образование" е против на намаляването на езиковите паралелки

От синдикат „Образование" обявиха резултати от национално проучване сред учители, експерти и заинтересовани относно актуалните промени в образователната политика на МОН за езиковото обучение в

Модерните рискове - специалисти обясниха на пловдивчани как да са адекватни в дигиталния свят

Най-голямата опасност от развитието на изкуствения интелект е да спрем да разпознаваме истинското от генерираното съдържание, предупреди Ален Паунов Симеон Кърцелянски съветва хората да внимават

МОН: Никой няма да закрива чуждите езици в училище, търси се баланс с българския и математиката

Сега той е нарушен и резултатът е свръхамбициозна специализация и недостатъчна функционална грамотност “24 часа” попита Министерството на образованието и науката какво планира във връзка с

Просветният министър: Няма нареждания за извънредни родителски срещи в сряда

Никой не е издавал нареждане за извънредни родителски срещи и всички внушения с подобни твърдения са откровена лъжа! Това съобщи във фейсбук министърът на образованието Красимир Вълчев в отговор на

Медицинският университет в Пловдив дипломира 393-ма магистри, сред тях има от Бутан и Непал

С отличен успех над 5,50 от следването и държавните изпити са 54 дипломанти 393-ма абсолвенти от Медицинския факултет на МУ-Пловдив ще положат Хипократовата клетва на тържествена церемония на 10

>