Интегрални задачи и в изпита по български език и литература в 7. клас от 2027 г.

06.07.2025 20:17
Красимир Вълчев КАДЪР: bTV

Относно изпита по български език и литература на седмокласниците също смятам, че трябва да вървим към интегрален изпит. Но ще го направим от по-следващата година. Например текстът, по който разсъждават учениците може да бъде исторически . Пак ще се върви в тази посока да бъдат интегрални задачите, а не да бъде интегрален изпитът. Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев

"Основните ни проблеми са с математиката. Особено в 10. клас виждаме слабите резултати. Ние знаем какви са системните проблеми и трябва да ги адресираме. Това са в учебните програми, недостига на време. Една от основните цели на реформата трябва да бъде да освободим време на учениците и учителите, защото те препускат, не им достига време за затвърждаване на знания", посочи той.

Относно изпитите след 7. клас и въвеждането на така наречения интегрален тест образователният министър каза:

"Искаме да направим задачите по-практически, не толкова тестът ще бъде интегрален. Няма да има отделно математика, физика, химия, биология и география. По-скоро говорим за интегрални задачи. Впрочем, ние в момента имаме интегрални задачи. Една задача за скорост, път и време, едновременно от математиката и от физиката. Така например може да има задача от здравното образование, която е свързана с калории, храна. В крайна сметка задачата ще бъде математическа, но докато стигнат до математическия израз, те трябва да познават основни понятия от съответния предмет. Например понятието "калории". От химията може да бъде "смеси". От астрономията може да бъде движение на планетите. От географията - разстояние, мащаб на карта".

"Целта ни не е да затрудним учениците, а да ги накараме да учат, така че да разбират и да могат да прилагат знания. Защото точно там се провалят, виждаме го и по PISA", каза Вълчев.

"За следващата година ще направим малка, скромна крачка. Ако задачите са 24, шест от тях ще бъдат интегрални задачи с понятие от природните науки. Смятаме, че това рано или късно трябва да го направим, да дадем сигнал на учениците, че е важно да учат с разбиране. Да могат да решават практически задачи. Това е сигнал, който даваме и към учителите, които ги подготвят", обясни министърът на образованието пред bTV. 

"Няма нищо страшно, ако едно дете не влезе в набеденото за най-добро училище или в най-желаното. Има достатъчно училища, които могат да му дадат добри образователни и житейски възможности. Най-важното е едно дете да има мотивацията за учене", заяви Вълчев.

                 

                                                                                                                                                                                                                                                                                         

Други от Просветни

МОН: Никой няма да закрива чуждите езици в училище, търси се баланс с българския и математиката

Сега той е нарушен и резултатът е свръхамбициозна специализация и недостатъчна функционална грамотност “24 часа” попита Министерството на образованието и науката какво планира във връзка с

Просветният министър: Няма нареждания за извънредни родителски срещи в сряда

Никой не е издавал нареждане за извънредни родителски срещи и всички внушения с подобни твърдения са откровена лъжа! Това съобщи във фейсбук министърът на образованието Красимир Вълчев в отговор на

Медицинският университет в Пловдив дипломира 393-ма магистри, сред тях има от Бутан и Непал

С отличен успех над 5,50 от следването и държавните изпити са 54 дипломанти 393-ма абсолвенти от Медицинския факултет на МУ-Пловдив ще положат Хипократовата клетва на тържествена церемония на 10

Около 190 000 са студентите сега у нас, най-много са в „Икономика“ - 26 996, най-малко - в „Теория на изкуствата“ - 53

Около 190 000 са студентите сега у нас, които се обучават в 51 висши училища. От тях държавните университети са 38, а останалите са частни висши училища, каза за БТА Георги Стойчев

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

>