Гроздан Караджов: Приоритет вече става железопътният транспорт

24.06.2025 14:33
Вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов по време на "Северна България - рестарт и постижими цели". СНИМКА: ГЕОРГИ ПАЛЕЙКОВ

България е разделена на две части - Южна и Северна. Ясно е, че Южна е по-развита и не мога да кажа каква е причината. Това задължава държавата и законодателят да изместят фокуса към Северна, защото това небалансирано развитие ще започне да да дава много негативи.

Това каза вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов на форум с местната власт и бизнеса, организиран от медийна платформа "24 часа" във Велико Търново -  "Северна България - рестарт и постижими цели".

Обезлюдяването води до много тежки последици и това е първият проблем. Има голям дисбаланс и той минава по билото на Стара планина. Срамота е през 21 век една природна даденост да бъде транспортно препятствие. Нямаме един тунел през Стара планина. "Витиня", особено през зимата, става трудно проходим проход, тоест можем да кажем, че днес няма читаво, бързо преминаване - нито железопътно, нито пътно през планината. "Искърското дефиле" също е с много завои, минава се с много ниска скорост, не става да пътническо придвижване. 

Пред местната власт и бизнеса Караджов разказа какви инфраструктурни мерки предприема министерството, за да се развие и северната част на България. Фокусът ще бъде върху три мощни стълба.  Първият ще е коридор, който ни свърза с Гърция - пътят към Солун, защото там се очертава да е най-голямото пристанище в региона.

"Нашият жп коридор от "Кулата" през Благоевград, нагоре към Мездра остава в незадоволително състояние. Пътят ни към Гърция е слаб, бавно проходим. При трасето към Видин е сходна ситуацията", отчете министърът. 

Вторият стълб ще е магистрала "Марица". "Магистрала към Велико Търново няма, само старите първокласни пътища. Предстои да свържем и Търново с тунелно преминаване. Това вече е в плановете на министерството, за да се захрани Северна България с бързи железопътни връзки", увери вицепремиерът. 

И бе категоричен, че от гледна точка на динамиката на транспорта - приоритет вече става железницата, защото пътищата стават все по-натоварени.  

Други от От страната и света

Парите в банката могат повече – през фондове и вложения носят по-голям доход от "мързелив" депозит

Предложения има за всеки - от консервативни сделки за облигации, през по-балансирани, до агресивни и по-рискови Банките отдавна не са само трезор, в който да се сложат свободни пари на депозит и

Майката на задържания Ники: Арестуван е, но никога прокурор не е повдигал обвинения

Майката на задържания за погрома на централата на ДПС Николай Алексиев публикува позицията си по повод съобщение на СДВР. В петък СДВР разпространиха във фейсбук информация за предишни прояви на част

„СпейсЕкс“ готви излизане на борсата, оценката може да надмине 500 млрд. долара

Американската космическа компания „СпейсЕкс"  е информирала инвеститори и представители на финансови институции за намеренията си да проведе първично публично предлагане (ППП) на акции след средата

Километрична опашка от камиони на „Кулата“ заради протестите в Гърция

Километрична опашка от тежкотоварни автомобили се образува на граничен преход „Кулата". Към този час движението на камиони през пункта е преустановено

Стоичков, Роналдо и Тоти определят датите и часовете на мачовете от световното

Най-успелият български футболист за всички времена Христо Стоичков ще бъде сред звездите, които ще участват на церемонията на ФИФА днес, на която ще се определят датите и часовете на мачовете от

>