Инж. Георгиев: Създаваме услуги, така че граждани и бизнес да не са куриери между институциите

12.06.2025 15:16
Изпълнителният директор на АГКК информира още, че проблемът със заварените от него просрочени преписки в голяма степен е преодолян Снимка: МРРБ

Изпълнителният директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър мотивира законодателни промени, които ще подобрят услугите към потребителите

„Целта на промените в Закона за кадастъра и имотния регистър е да се регламентира изцяло нов подход при предоставянето на административни услуги от страна на Агенция по геодезия, картография и кадастъра, така че да доведе до максимално облекчаване на гражданите и бизнеса, които са основните потребители на такива услуги". Това заяви пред депутатите от регионалната комисия в парламента изпълнителният директор на Агенцията инж. Георги Георгиев, съобщиха от пресцентъра на министерството на регионалното развитие и благоустройството. Той посочи три основни направления, които аргументират промените. Според него на първо място с внедрената нова информационна система и централизирана дейност се преодолява различната натовареност на службите по места, така че да се постигне еднаква по бързина и качество услуга за ползвателите, независимо в кое населено място са. Друга съществена промяна е, че се дава основна тежест на електронния документ като официален такъв, което също спестява на потребителите време и средства. На трето място, по думите му, се поставя акцент върху вътрешните електронни административни услуги, до които достъп да имат институции и лица, осъществяващи публична дейност, което реално ще облекчи бизнеса и гражданите, така че нужните документи да се набавят автоматизирано по служебен път, а не те да се превръщат в куриери между институциите. „С внедряване на новата система за работа Агенцията по кадастъра става лидер в предоставянето на електронни услуги, както и напълно автоматизирани такива, които не изискват човешка намеса", подчерта Георгиев. Той даде пример с издаването на скици, схеми, удостоверения, които са огромният процент от заявяваните услуги.

Изпълнителният директор на АГКК информира още, че проблемът със заварените от него просрочени преписки в голяма степен е преодолян, като към днешна дата те са намалени с повече от 70%, а по отношение на кадастралния регистър, който е най-заявяваната услуга, в момента няма забавяния. „Всичко влиза в нормални стойности и смятам, че успяхме да овладеем така създалата се ситуация, като осъществихме полезен диалог с професионалните организации, направихме вътрешно реорганизиране и създадохме система за мониторинг и контрол за дейността на службите по кадастъра", каза в заключение инж. Георгиев.

Други от От страната и света

Държавата плаща първо заплатите, пенсиите и помощите. Ако има пари, и останалото

Отлагат с три години новата такса смет На извънредно заседание в понеделник правителството в оставка взе решение, с което предлага на Народното събрание да приеме удължителен бюджет

Радев: Картините на Васил Горанов преоткриват моменти и личности, изградили България

Талантът, размахът и всеотдайността на Васил Горанов в неговите картини докосват сърцата на всички българи, карат ги да преоткриват моменти, събития и личности от историята ни

Президент или конкурент? Всички гости на Радев искат да знаят като какъв ги приема (Обзор)

Влизането в институцията в днешно време е като влизане в най-голямата партийна централа, обясни му Деница Сачева от ГЕРБ, която сама отиде на "Дондуков" 2

Спешно дадоха почти половин милиард, за да има метро, влакове и по-модерни болници

Почти половин милиард лева успя да намери правителството в оставка на Росен Желязков за метро, влакове, болници, както и за ключови проекти на министерства и общини. 184,4 млн. лв

Окръжният съд в Ловеч отхвърли жалбата на шефа на 5-о РУ

Окръжният съд в Ловеч не уважи жалбата на началника на Пето Районно управление (РУ) на МВР в София Пламен Максимов срещу 72-часовата мярка за задържане под стража

>