С футуристични визии и носталгия по 90-те Холивуд пренаписа модата на “Коачела”
Лейди Гага избра театрална готик рокля с корсет за музикалния фестивал. Парис Хилтън се изяви като диджей
В сърцето на калифорнийската пустиня всяка пролет се провежда нещо повече от музикален фестивал. “Коачела” е сцена на културен ренесанс, на която границите между звук, стил и изкуство се преплитат в пищен спектакъл, който получава отзвук из целия свят.
Тази година събитието за пореден път доказа, че е не само трамплин за изгряващи звезди. То е моден подиум под открито небе, на който знаменитостите дефилират с еклектични, дръзки и често твърде смели визии, като задават тенденциите за предстоящия летен сезон. И този път личности се надпреварваха за вниманието на фотографите и модните блогъри с аутфити, смесващи бохо шик и футуристичен блясък.
Създаден през 1999 година от промоутърската компания Goldenvoice, “Коачела” започва като двудневно събитие, което се провежда в Empire Polo Club в Индио, Калифорния. Във времето форматът се разширява – първо до тридневен уикенд, а след това до два последователни с идентична програма. В наши дни събитието се разпростира в шест дни на празнуване на меломаните, феновете на визуалното изкуство, културните течения и, разбира се, модата.
Фестивалът привлича над 750 000 посетители всяка година,
като билетите се разпродават за минути. От 2004 г. насам той печели все по-голямо медийно внимание. Така е не само заради интереса към изпълнителите на сцената, но и поради облеклата на присъстващите – особено на знаменитостите от първите редици. Тази година не направи изключение.
Популярната с ексцентричността си Лейди Гага предизвика фурор с готик, почти театрална визия. Бе с червен корсет в стил XIX век, високи ботуши и мантия с капси, които реагираха в ритъма на музиката.
Изпълнителката Джени от корейската поп група BLACKPINK привлече погледите с визия, вдъхновена от дивата природа – змийски принт, кожени аксесоари и макиаж в стил “без грим”, който подчертаваше естествената ѝ красота.
Несъмнено един от най-обсъжданите моменти бе изненадващото диджей участие на Парис Хилтън, която показа, че стилът ѝ еволюира, но все пак остава вярна на блясъка. Облечена в неонов костюм, Парис излезе на сцената на една от по-малките, но изключително модерни платформи – The Dome. Музикалният ѝ сет включваше ремикси на електро-поп хитове и хаус парчета. От мнозина това бе възприето като символично завръщане на Хилтън към образа на модна икона, но и заявка за нова роля на иноватор в съвременната клубна сцена. Друга отличителна нейна визия бе изрязан черен костюм, който разкриваше почти всичко от тялото ѝ.
Актрисата Юлия Фокс избра кремав корсет с връзки, комбиниран с кожени панталони, изрязани на седалището. Под тях носеше карамелен чорапогащник, а визията бе завършена с късо кафяво кожено яке с подвижни ръкави и наметало. Аксесоарите включваха високи ботуши в същия тон, малка чанта в пясъчен цвят и футуристични слънчеви очила в нюанс мока.
Карди Би пък се появи в лилав, прилепнал латексов гащеризон с дълбоко деколте, описващ фигурата ѝ. Костюмът бе допълнен от сини ботуши с пера, които добавяха игрив елемент, а облеклото перфектно съответстваше на живата и цветна атмосфера на фестивала.
По време на своето изпълнение друга певица - Чарли XCX, бе с бяла минирокля с надпис Miss Should Be Headliner (кралицата на сцената - б.а.), създадена по поръчка от дизайнера Брая Артемис. След сета си тя продължи вечерта на частно парти с Джъстин Бийбър и Тимъти Шаломе.
Хейли Бийбър избра винтидж кожен топ на Thierry Mugler в стил 90-те, отличаващ се с дълбоко V-образно деколте и пламъкообразни детайли в нюанси на бордо и черешово червено. Той подчертаваше фигурата ѝ и придаваше драматичен акцент на визията. Съчета го с черни панталони и маратонки с кожени елементи, които добавяха контраст между винтидж и съвременност.
Имаше и такива, които използваха сцената на “Коачела”, за да предадат социални послания чрез своя стил. Дизайнерът Конър Айвс облече няколко известни личности, като идеята зад визиите им бе да се насочи вниманието към правата на трансобщността, особено в контекста на нарастващи социални дебати в САЩ.
Фестивалната мода тази година бе необичайно разнообразна – от класически бохо визии с ресни и флорални корони през пънк вдъхновения с неон и винил до винтидж облекла, напомнящи за духа на 70-те. Появиха се и много тенденции, които изразяват носталгията към края на 90-те – ниска талия, тюлени поли, чантички тип “багета” и бляскави топове.
За първи път бе открита и Sustainable Fashion Oasis –
зона, посветена на екологичната мода,
в която дизайнерите представяха тоалети от рециклирани материали, насърчавайки кръговата икономика в модната индустрия. Немалка част от облеклата на влиятелни звезди тази година бяха дело на независими или малцинствени брандове – тенденция, която говори за промяна в ценностите на публиката.
Отново за първи път модната платформа Vogue Runway направи специална рубрика само за фестивални визии, приравнявайки “Коачела” с традиционните седмици на модата в Ню Йорк, Париж и Милано. Тази стъпка доказва, че с всяка следваща година събитието надхвърля традиционните рамки на фестивал. То е място за стилови експерименти, социална ангажираност и най-важното – сцена, на която личната идентичност се празнува. В свят, в който тенденциите се менят със скоростта на нарастването на лайковете в социалните мрежи, “Коачела” остава място, на което модата има време да “диша”, провокира и вдъхновява.