Подписаха договора за купуване на 35 нови електрически мотриси за БДЖ

25.04.2025 14:13
Снимка: МС

Премиерът Желязков: С договора за нови 35 влака обновяваме железопътния транспорт и спасяваме над 360 млн. лв. по НПВУ

Най-мащабният до момента договор за доставка на нови влакове беше подписан днес в Министерския съвет в присъствието на премиера Росен Желязков и тримата вицепремиери Томислав Дончев, Гроздан Караджов и Атанас Зафиров. Инвестицията е на стойност над 1 млрд. лева и предвижда доставката на 35 едноетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака. Министър-председателят Желязков изтъкна, че по този начин правителството не само работи за обновяването на материалната база на железопътния транспорт в страната, но също спасява ресурс по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). 12 от влаковете ще бъдат финансирани от НПВУ на стойност 363 млн. лева, а 23 влака на стойност над 696 млн. лева ще бъдат включени в Социалния план за климата на Република България.
„Предстоят сложни задачи, които са свързани с бенефициентите, с преструктурирането на Български държавни железници и с осигуряването на необходимия ремонтен капацитет и ресурс от страна на държавата, с навременната доставка на влаковете", посочи още премиерът Желязков. Министър-председателят акцентира също върху необходимостта от реформа на бизнес процесите в българските железници в условията на предстоящите предизвикателства през следващите години.
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов, който подписа договора от страна на правителството, изрази очакване, че ще бъдат решени почти две трети от необходимите нужди на България от нов подвижен състав. Целта е българският железопътен транспорт да стане по-привлекателен, околната среда по-чиста и българските граждани по-доволни от комфорта и от сигурността, в която ще пътуват. Вицепремиерът посочи, че влаковете са оборудвани с най-високото ниво на сигурност и ще обслужват не само регионални направления, но и такива от средно разстояние, в които времепътуването е около 4-5 часа. Всеки влак е с шест вагона и с по 351 места. Караджов специално благодари на Европейската комисия за проявената гъвкавост, давайки възможност първите 12 влака, които ще бъдат доставени до август следващата година, да са 100% за сметка на европейските средства.
Този проект е изключително важен за България и за нас, защото е от значение за устойчивата свързаност, заяви Габриел Станчу, изпълнителен директор на компанията „Алстом" за Румъния, България и Молдова. Станчу отбеляза, че влаковете са с доказана надеждност и ефективност. От този модел по света са продадени над 4000 влака. Електрическите мотриси предлагат не само комфорт, но също така намаляват въглеродния отпечатък, изтъкна още Станчу и добави, че благодарение на тази технология се допринася за опазването на околната среда.

Други от От страната и света

Държавата плаща първо заплатите, пенсиите и помощите. Ако има пари, и останалото

Отлагат с три години новата такса смет На извънредно заседание в понеделник правителството в оставка взе решение, с което предлага на Народното събрание да приеме удължителен бюджет

Радев: Картините на Васил Горанов преоткриват моменти и личности, изградили България

Талантът, размахът и всеотдайността на Васил Горанов в неговите картини докосват сърцата на всички българи, карат ги да преоткриват моменти, събития и личности от историята ни

Президент или конкурент? Всички гости на Радев искат да знаят като какъв ги приема (Обзор)

Влизането в институцията в днешно време е като влизане в най-голямата партийна централа, обясни му Деница Сачева от ГЕРБ, която сама отиде на "Дондуков" 2

Спешно дадоха почти половин милиард, за да има метро, влакове и по-модерни болници

Почти половин милиард лева успя да намери правителството в оставка на Росен Желязков за метро, влакове, болници, както и за ключови проекти на министерства и общини. 184,4 млн. лв

Окръжният съд в Ловеч отхвърли жалбата на шефа на 5-о РУ

Окръжният съд в Ловеч не уважи жалбата на началника на Пето Районно управление (РУ) на МВР в София Пламен Максимов срещу 72-часовата мярка за задържане под стража

>