Малина Крумова: През 2024 г. идентифицирахме пътя, на който загина Сияна, като такъв с висока аварийност
Идентифицирали сме пътя, на който загина Сияна, като такъв с висока аварийност. Това е на база на статистиката от МВР и е в доклад от средата на миналата година. Ако бяха обърнали внимание и държавата имаше безкраен бюджет, можеше този инцидент да не се случи. Това каза пред БНТ шефката на Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата Малина Крумова.
Тя обясни, че на срещата при премиера днес е коментирано как да се реагира по-добре на подадени сигнали от граждани и как да се реши къде да се влага "ограничения държавен бюджет". Основна част от набелязаните мерки са за подобряване на пътната инфраструктура и местата с концентрация на катастрофи и повишен риск от тях, посочи още Крумова.
Въвеждането на средна скорост и ползването на тол камерите за нея е друга мярка. Тя трябва да бъде въведена до 3 месеца, но това зависи от парламента, който трябва да приеме промени в Закона за движение по пътищата. От МВР пък ще пускат и цивилни коли по пътищата.
Предвижда се и възможност за едновременно установяване и налагане на наказание, а не както е сега актът да се чака.
Над 90% от катастрофите са след грешна на водача, затова друга мярка е подробно разследване на инцидентите, каза Крумова. Досега при следствието пътят не намира достатъчно отражение. Пътят трябва да бъде планиран, изграждан и поддържан така, че да е безопасен, каза Крумова. Той трябва да дава ясни сигнали на шофьора как трябва да кара. А стане ли катастрофа, идеята е щетите да се ограничат. Такъв пример били мантинелите.