Гроздан Караджов: Чакаме анализ за влаковата катастрофа, набелязват се мерки

24.01.2025 15:28
Гроздан Караджов

В трите железопътни предприятия вече е наложена политика на нулева толерантност към направените грешки и нарушения, обясни транспортният министър

Инцидентът с влаковата катастрофа край Локорско се разследва от Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт, като негония окончателен доклад ще съдържа не само фактите и обстоятелствата, а и необходимите анализи на причините за допуснатото произшествие. Ще бъдат дадени и конкретни препоръки, за да не се допусне подобно събитие, обясни транспортният министър Гроздан Караджов в парламента по време на парламентарния контрол. 

В трите железопътни предприятия вече е наложена политика на нулева толерантност към направените грешки и нарушения, допълни той. 

По думите му се работи по осъвременяване на нормативната база и завишаване на контрола към всички участници заети в управлението на влаковото движение. Провеждат се разговори със служителите за анализ на всички допуснати грешки и нарушения. 

"В „БДЖ - Товарни превози" е издаден т.нар. тревожен бюлетин, който информира персонала за възникнали инциденти и набелязва мерки за преодоляване на подобни случи в бъдеще, отбеляза министърът. Той съобщи също, че от декември м.г. в Националната компания „Железопътна инфраструктура" е започнало монтиране на камери, записващи и звук, в работните места, в които се осигурява движението на влаковете. Караджов съобщи също, че предстои изпълнителната агенция „Железопътна администрация" да направи извънредни изпити на експлоатационния персонал в железниците", уточни Караджов. 

Той обясни още, че са взети мерки с цел завишаване на ежедневния контрол върху работите на персонала и е наредено в гарите с прекъснато действие на осигурителната техника поради ремонтни дейсности, началниците на гарите да не работят като ръководители на движение. 

"Има много липси, но най-големият дефицит е на контрола, дисциплината, професионализма и мотивацията. Обновяваване на съществуващите технически системи, изисква средства, квалифициран персонал, планиране, строителен надзор. Обновяване на само един лакомотив струва над 1 млн. евро с бордовата апаратура. Много средства ще са необходими, за да оборудваме подвижния състав", отсече министърът.  

Други от От страната и света

С протестно шествие граждани на Варна поискаха машинно гласуване

С протестно шествие през центъра граждани на Варна поискаха тази вечер оставката на и.д. главен прокурор Борислав Сарафов и въвеждането на изцяло машинно гласуване

Във Велико Търново протестираха срещу порочните практики на властта

Хора от различни поколения се събраха на пореден протест във Велико Търново срещу порочните практики на властта.  Протестът се състоя пред сградата на Община Велико Търново

Симеон Дянков: Удължителният бюджет е по-добър вариант от двата предходни проектобюджета

Удължителният бюджет беше по-добър от първия и втория проектобюджет. Това е правилната стъпка на този етап и дава време да се стигне до редовен бюджет

До 2028 г. трансграничният жп тунел между България и РСМ трябва да бъде готов

До 2028 г. трансграничният железопътен тунел между България и Република Северна Македония трябва да бъде готов, заяви пред журналисти вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията в оставка

Удължават договори на сегашните чистачи в София, за да не пълзи кризата с боклука, гонят Вълка (Обзор)

"Титан" ще отговаря за 6 района с 20% индексирани цени, общински компании - за други 6, а в 3 се чака решение да влезе турският консорциум “Титан” остава временно да чисти 6 района

>