Синдикатът на железничарите настоява за спешна среща с транспортния министър

18.11.2024 16:25
СНИМКА: Pixabay

Синдикатът на железничарите в България (СБЖ) и останалите синдикални организации в Български държавни железници (БДЖ) настояват за спешна среща със служебния министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова, се посочва в съобщение на Конфедерацията на независимите синдикални дружества (КНСБ), публикувано на сайта на организацията. 

Писмото с искане за среща е входирано днес, а от синдикалната организация настояват на нея да се обсъди нова процедура за избор на железопътен превозвач за пътнически превози и липсата на социален диалог по нея. 

В писмото се посочва: „От медиите и от ваше интервю разбрахме, че е в ход подготовка на нова процедура за избор на железопътен превозвач за пътнически превози и същевременно се отлага края на действащия договор на държавата с „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД с една година. Ние като социални партньори и представляващи работниците и служителите в държавния превозвач сме държани изолирани от процеса, а може би това е целта? Представлявайки най-важния ресурс за едно дружество, а именно човешкия, ние би трябвало да бъдем своевременно информирани и всички решения да бъдат взети след консултации с нас“.

В писмото се поставя и предварителен акцент на някои въпроси, на които синдикатите настояват за отговори. 

„Кое наложи спешното удължаване срока на договора с една година между държавата и „БДЖ – ПП“ ЕООД? Може би конкурентите на държавния превозвач не са готови за процедурата? Защо поръчката се разделя на лотове, след като: След изготвената пазарна оценка за железопътния сектор, определящ обхвата на задължението за извършване на обществена услуга, се дава приоритет на Вариант 1 „Възлагане на задълженията за обществена услуга в един пакет за цялата мрежа“. Няма изготвена национална транспортна схема. Определя се лот като направление, а не на териториален принцип. Какво се случва по това направление с обслужването на отклоненията и второстепенните линии?

По какви критерии се определят отделните лотове? Ако се получи така, че по единия от лотовете не се яви кандидат, какво се случва, или може би се дава на държавния превозвач? Осъществяването на превоз на пътници е свързано с много дейности: изготвяне и изпълнение на графика на движение на влаковете, осигуряване на подвижен железопътен състав, осигуряване на правоспособен персонал, експлоатация, ремонт, екипиране, почистване, обвръзки и др. В тази връзка, по какъв начин и как ще се повиши ефективността при разделяне на поръчките на лотове? Каква е позицията на българската страна и в частност на Министерството на транспорта и съобщенията, за да се защити общественият и държавен интерес? Като говорим за „прозрачност“, защо социалните партньори продължават да се държат на „тъмно“ по поставените въпроси“, са въпросите на синдикатите. 

В края на октомври правителството реши да удължи с една година срока на договора за извършване на обществени превозни услуги с железопътен транспорт, сключен между Министерството на транспорта и „БДЖ-Пътнически превози" ЕООД.

Други от От страната и света

Българин почина в щатски затвор след арест от имиграционните служби (Видео)

През годините Ненко Ганчев е задържан шест пъти в САЩ Арестували го на интервюто за зелена карта, разказва съпругата му Българин е починал във федерален затвор в северната част на щата Мичиган

Министерството на отбраната е сключило споразумение за доставка на над 4000 пистолета

Министерството на отбраната е сключило рамково споразумение за доставка на над 4000 пистолета за Сухопътните войски, каза министърът на отбраната в оставка Атанас Запрянов в отговор на въпрос във

Проф. Пламен Киров: Политиците не разбраха, че избори се печелят с гласове, а не с технологии

В България нито един политик не успя да разбере, че избори се печелят с гласове, а не с технологии. Това заяви проф. Пламен Киров, който е бивш конституционен съдия и преподавател по конституционно

Руската централна банка понижи основната лихва с 50 базисни пункта до 16 процента

Руската централна банка „Банк России" понижи основния си лихвен процент с 50 базисни пункта до 16 на сто, като се позова на понижение на устойчивите показатели за текущия ръст на цените

Правосъдният министър: С повече от 50 нормативни акта отпушихме 4 млрд. лв

Остава Законът за лобизма, необходимо е и довършване на антикорупционната реформа, отчете Георги Георгиев С приемането на над 50 нормативни акта, половината от които са закони, а другите наредби

>