Военен пилот за авиокатастрофата: Ръководителят на полетите не е бил в състояние да помогне на екипажа

15.10.2024 12:07
Николай Калев КАДЪР: NOVA NEWS

„От това, което чухме от брифинга на Министерството на отбраната за авиокатастрофата край „Граф Игнатиево", някои работи ме шокират, а именно – начинът на изпълнение на сложния пилотаж на малка височина. Минималната би трябвало да е 100 м. Скоростта на въвеждане на самата вертикална фигура е недостатъчна. За да не бъде рисково изпълнението, би трябвало да е поне към 600-650 км, да се тръгне нагоре с максимален режим на работа. 480-500 км е била скоростта на катастрофиралия самолет", коментира пред NOVA NEWS бившият военен пилот Николай Калев.

По негови думи като причина за инцидента остава грешка у пилотите и тяхната техника. „Летците са видели, че се увеличава векторът на скоростта и са създали страничен наклон – „дълбока спирала". В случая е допусната грешка в техниката на пилотиране от летците", обясни Калев.

Според него пилотите е трябвало да бъдат много добре тренирани преди самата демонстрация. „Те не са достигнали своя максимум и са допуснали редица грешки при управлението на самолета. Доказана вина трябва да носят тези, които са управлявали процеса. Ръководителят на полетите трябва да действа адекватно и да подава команди, но такива не е имало. Това означава, че той не е бил в състояние да окаже помощ на екипажите", каза Калев.

Непосредствената причина за авиокатастрофата от 13 септември 2024 г. в Трета авиационна база в "Граф Игнатиево", при която загинаха двама пилоти, е "поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на елементи от сложния пилотаж". Това показват заключенията от проверките на комисията към Министерството на отбраната, която трябваше да изясни причините за авиоинцидента. 

Други от От страната и света

Читалище в Бургас събра самотни хора на Бъдни вечер

Читалище в Бургас събра самотни хора, които нямат с кого да прекарат Бъдни вечер. В навечерието на Коледа се проведе специална инициатива и вратите на Народно читалище „Асен Златаров – 1940" бяха

14 държави: Израел да спре разширяването на еврейските селища на Западния бряг

Четиринадесет държави, сред които Франция, Великобритания, Канада и Япония, осъдиха тази вечер неотдавнашното одобрение на изграждането на нови еврейски селища на Западния бряг

Истината за виното

10 000 души участват в експеримент, който ще покаже дали пиенето е полезно Испания – страната на лозята, дългите обеди и средиземноморския начин на живот ,се заема с едно амбициозно научно изследване

Сняг и гъста мъгла блокираха движението през прохода "Шипка"

Ситен снеговалеж и гъста мъгла усложняват трафика през прохода „Шипка". В най-високата част на прохода, където температурата е минус 1 градуса При евентуално засилване на валежите е осигурена

Екипажът на кораба "Св. Св. Кирил и Методий" посреща Бъдни вечер в пролива Дрейк

Моряците и учените, които са на борда на военния научноизследователски кораб "Св. Св. Кирил и Методий" на път към Антарктида за поредната си мисия, ще посрещнат Бъдни вечер в пролива Дрейк

>