Още обследват опасния и отцепен мост към Бояна в София
Още се обследва отцепеният мост на бул. "България" и околовръстния път (в посока кв. "Бояна") в София. Това съобщи bTV.
Той бе затворен в края на май, защото е опасен, и оттогава всеки ден изнервени шофьори се питат защо никой не работи при тези огромни задръствания, които се образуват.
Както "24 часа" писа причината е, че Столична община се опитва да разбере колкото точно е опасен мостът. За целта се прави конструктивно обследване - заснемане, проверяват се всички налични документи и се вземат проби. Това е причината хората да не виждат постоянно работници на място. Засега от общината не могат да кажат докога ще продължи забраната, тя е въведена до края на юни.
При огледа на 28 май тази година обаче са констатирани големи разрушения на видимата основа на колоната от северната страна на надлеза.
"Компрометирана е опорната зона на една от V-образните опори като носещата ѝ способност е силно намалена. Колоната е с променено положение, като видимото преместване в основата е около 10 см. Бетоновото сечение е нарушено, а видимата армировка е огъната", обясняват какви са щетите от "Московска" 33.
Видно е, че разрушението е настъпило скоро и внезапно, казват експертите. Но на този етап не могат да определят причините.
Вече са направени технически оглед, визуално обследване, както и заснемане на съоръжението, като се обследват всички негови елементи, включително и тези, които са под насипа.
Заради липсващите архивни данни за моста от времето на строителството се налага по-детайлно проучване.
Ще бъдат взети проби от избрани елементи и ще бъдат изпитани в лабораторни условия. Ще се определят количеството и местоположението на вложената в конструкцията армировка. Освен това ще се направи и инженерно-геоложко проучване. Това е нужно, за да се определят
характеристиките на почвата в зоната на стълбовете
и да се види няма ли проблеми и там. После в становище за състоянието на моста ще се опишат всички проблеми, дефекти и проблеми.
Едва тогава ще се премине към проект за временно подпиране на конструкцията. "Това ще позволи да бъде пуснато движението по и под мостовото съоръжение", обясняват експертите в общината. После ще се направи и проект за цялостен ремонт и усилване на надлеза, което ще бъде извършено след избор на изпълнител.